۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۱۴۹۶۳۰
یک اندیشمند تاجیکستانی پیشنهاد داد:

تاسیس مرکز هماهنگ سازی تحقیق و نشر آثار اسلامی

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید دانشگاهی تاجیکستان گفت: امروزه بخاطر رشد و گسترش جنبش بیداری اسلامی نیاز به تاسیس مرکز هماهنگ سازی تحقیق و نشر آثار اسلامی وجود دارد.
نشر کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالنبی ستار از اندیشمندان تاجیکستان در اجلاس جهانی اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی با بیان این که خطر آشکار از میان رفتن تعلیمات اسلامی و فرهنگ اسلامی  در زمان شوروی وجود داشت گفت: آغاز بیداری اسلامی در کشورهای مستقل مشترک المنافع در دهه 80 و 90 میلادی با تشکیل گروه انقلابی به رهبری سید عبدالله نوری است که اکنون در غالب حزب در تاجیکستان فعالیت دارد.

این اندیشمند تاجیکستانی استادان دانشگاهی که در بیداری اسلامی هستند را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: دسته نخست دانشمندان عمل گرا که تعداد آنها در آذربایجان زیاد است و دسته دیگر هم اساتیدی هستند که با مطالعات و تدریس به این نهضت‌ها کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه بخاطر رشد و گسترش جنبش بیداری اسلامی نیاز به تاسیس مرکز هماهنگ سازی تحقیق و نشر آثار اسلامی وجود دارد.

ستار افزود: اگر این کار را نکنیم برخی آثار زیان آور نیز منتشر می‌شوند که مورد استفاده دشمنان قرار خواهند گرفت./959/پ202/ک

ارسال نظرات