۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۴۹۶۴۰

ششمین جشنواره دوسالانه نهج‌البلاغه دانشجویان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی ششمین جشنواره دوسالانه نهج‌البلاغه دانشگاهیان با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره دوسالانه نهج‌البلاغه دانشگاهیان کشور گفت: در این جشنواره 69 هزار دانشجو شرکت کردند.
حجت‌الاسلام دادگر
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رادیومعارف، نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره دو سالانه ملی نهج‌البلاغه دانشگاهیان با حضور حجت‌الاسلام سید امین‌الله دادگر، دبیر ششمین جشنواره ملی دو سالانه نهج‌البلاغه دانشگاهیان کشور برگزار شد.
حمله وهابیت به سایت «صراط علی»
حجت‌الاسلام سید امین‌الله دادگر، دبیر ششمین جشنواره ملی دو سالانه نهج‌البلاغه دانشگاهیان کشور از اتمام این جشنواره با معرفی یک‌هزار و 308 برگزیده خبر داد و گفت: تاکنون سه مرتبه حملات سایبری از سوی وهابیت به سایت سه زبانه جشنواره صورت گرفته است.
مسیحیان هم شیفته عدالت علوی هستند
وی در ابتدای این نشست ضمن ارائه اطلاعاتی از ششمین دوره جشنواره گفت: ششمین دوره جشنواره به صورت مجازی و در دو بخش داخلی و خارجی برگزار شد.
رییس استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران، برگزاری جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان را مبین ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها نسبت به معارف اهل بیت دانست و اظهار داشت: جاذبه شخصیت بی‌نظیر امیر‌مؤمنان(ع) همواره مورد توجه فضای دانشگاه‌ها بوده و هست و قطعا رهنمودهای علوی در همه ابعاد کارگشا است.
وی استفاده از ظرفیت نهج‌البلاغه و آموزه‌های علوی را یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: شیفتگی به مرام، گفتار و کردار امام علی(ع) نه تنها مختص شیعیان و مسلمانان است که مسیحیان نیز شیفته شخصیت و عدالت امیر‌مؤمنان (ع) هستند.
دبیر اجرایی ششمین جشنواره دوسالانه نهج‌البلاغه دانشگاهیان گفت: مطالعه نهج‌البلاغه و بهره‌مندی از آموزه‌های علوی می‌تواند لغزش‌های افراد را رفع کند.
حجت‌الاسلام دادگر ضمن اشاره به فرموده امام راحل که دانشگاه را کارخانه انسان‌سازی معرفی کرده است، افزود: اگر دانشگاه واقعا می‌خواهد اسلامی باشد، باید بحث تربیت و تهذیب را در کنار آموزش در نظر بگیرد.
شرکت 69 هزار نفر در جشنواره ششم
این مقام مسؤول ادامه داد: دبیرخانه جشنواره واقع در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری همزمان با عید غدیر سال 1390، ششمین دوره جشنواره را کلید زد و با سه رویکرد تبلیغی، ترویجی و پژوهش و در سه بخش دانشجویی، اساتید و بین‌الملل برنامه‌های خود را آغاز کرد.
وی افزود: شرکت در جشنواره از نیمه فروردین امسال تا نیمه شهریور امسال صورت گرفت و نزدیک به 69 هزار نفر در جشنواره شرکت کردند.
حجت‌الاسلام دادگر با اشاره به طراحی سایت رسمی سه زبانه و جشنواره به نام «صراط علی» و با نشانی http://www.serateali.com  گفت: این سایت بیش از سه بار مورد هجمه وهابیت قرار گرفت که البته یک بار ساعات اندکی مورد آسیب واقع شد اما به سرعت همکاران فنی امنیت سایت را تأمین کردند.
بی‌توجهی صدا و سیما به جشنواره نهج‌البلاغه
وی ضمن تقدیر از فعالیت مراکز استانی صدا و سیما گفت: متأسفانه سازمان صدا و سیما در شبکه‌های ملی توجه چندانی به این جشنواره نداشت.
دبیر ششمین جشنواره دوسالانه ملی نهج‌البلاغه اظهار داشت: متأسفانه در بخش بین‌الملل استقبال مناسبی از جشنواره‌ صورت نگرفت اما استقبال دانشجویان و اساتید داخلی بی‌نظیر بود.
وی با اشاره به حضور 36 داور در هیأت داوری آثار، تصریح کرد: برگزیدگان نهایی اعلام شده‌اند و اسامی آنها در سایت جشنواره درج شده است، اختتامیه جشنواره به صورت ملی در تهران برگزار نخواهد شد و اختتامیه به صورت مجازی برگزار خواهد شد تا در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی شده باشد، البته نشست برگزیدگان تهرانی، سه‌شنبه هفته آینده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار خواهد شد تا جشنواره، اختتامیه نمادینی داشته باشد.
این مقام مسؤول درباره هزینه‌های جشنواره ششم گفت: مبلغ 250 میلیون تومان برای برگزاری جشنواره همراه با اختتامیه برآورد شده بود که البته با حداقل 100 میلیون صرفه‌جویی، جشنواره را با مبلغی نزدیک به 130 میلیون تومان برگزار کردیم.
ارسال 3000 مقاله، پایان‌نامه و کتاب به دبیرخانه جشنواره
دبیر ششمین جشنواره ملی دوسالانه نهج‌البلاغه دانشگاهیان کشور ضمن ارائه آماری از جشنواره گفت: در بخش تبلیغی حدود یک میلیون و 395 هزار مورد فعالیت داشتیم و در بخش ترویجی نیز 61 هزار مورد تولیدات داشته‌ایم و در بخش تحقیقی و پژوهشی نیز با دریافت 2 هزار و 650 مقاله، 200 پایان نامه و یکصد کتاب، آمار خوبی را داشته‌ایم و این ظرفیت و علاقه در فضای آموزش عالی جای خوشحالی دارد.
حجت‌الاسلام دادگر افزود: در بخش دانشجویی هزار و 308 برگزیده نهایی از میان 69 هزار شرکت کننده در قالب‌های گوناگون داشته‌ایم و 100 استاد برگزیده داشته‌ایم. البته به برگزیده ویژه با موضوعات «جهاد اقتصادی» و «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» هفته آینده معرفی و در اختتامیه استان تهران تجلیل می‌شوند.
معرفی بهترین‌ها و بدترین‌های جشنواره
این مقام مسؤول ادامه داد: دبیرخانه‌های استان‌های تهران، فارس و اصفهان به عنوان دبیرخانه‌های برتر جشنواره انتخاب شدند، البته دبیرخانه‌های کرمانشاه، هرمزگان، البرز، اردبیل، یزد و کهگیلویه و بویر احمد به عنوان دبیرخانه ضعیف اعلام می‌شوند تا در دوره‌های بعدی جشنواره نسبت به رفع نواقص خود بکوشند.
وی افزود: همچنین دستگاه‌هایی نظیر وزارت ورزش و جوانان، معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور، معاونت فرهنگی دانشگاه‌ علمی کاربردی، سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی و معاونت فرهنگی سازمان دانشجویی و سازمان بسیج اساتید با توجه به گزارش‌های ارسالی خودشان، عملکردی ضعیف داشته‌اند.
حجت‌الاسلام دادگر در پایان گفت: باید از فعالیت سازنده سازمان‌هایی نظیر معاونت استانی سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد نهج‌البلاغه، بنیاد بین‌المللی غدیر تشکر و قدردانی کرد./907/د102/پ
ارسال نظرات