۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۴۹۶۷۵
آیت الله نوری همدانی:

هدایت داهیانه رهبر انقلاب و بصیرت مردم سبب شکست فتنه88 شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تحلیل فتنه سال 88، هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت و هوشمندی ملت را عامل برون رفت کشور از آن شرایط خاص دانست و بر ضرورت هوشیاری مردم در قبال توطئه های بدخواهان و دشمنان تاکید کرد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم برگزار شد، به تحلیل و بررسی فتنه سال 88 پرداخت.
وی در تعریف فتنه با بیان این که فتنه آمیزه ای از حق و باطل است، ابراز داشت:‌ برخی در فتنه سال 88 با سر دادن شعارهای انحرافی از قبیل نه غزه نه لبنان،‌جانم فدای ایران، به دنبال بی اعتنایی به ارزش ها بودند، اما مردم تودهنی محکمی به آنها زدند.
حضرت آیت الله نوری همدانی هدایت های مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری مردم را عامل اصلی شکست دشمن و فتنه گران در سال 88 ارزیابی کرد و گفت: خروش با صلابت مردم سبب شد که فتنه گران منزوی شوند و البته باید همواره مراقب توطئه بدخواهان و دشمنان نظام بود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: متاسفانه عده ای نیز در این فتنه به دلیل ضعف بصیرت نتوانستند حق را تشخیص دهند و از یا فتنه گران حمایت و یا در مقابل آن سکوت اختیار کردند.
حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود امت اسلام را بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و یکدلی دانست و با تاکید بر این که عمده مشکلات مسلمانان از تفرقه نشات می گیرد، یادآورشد: اگر امت اسلام یکدل و یکصدا باشد هیچ دشمنی نمی تواند بر آنها سلطه پیدا کند.
وی بیداری اسلامی را فرصتی ارزنده برای مسلمانان جهان دانست و با یادآوری فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این باره، تاکید کرد:‌ بیداری اسلامی اردوگاه استکبار جهانی را دچار هراس و وحشت کرده است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: استکبار جهانی، آمریکا و غرب تمام ابزار و توان خود را بکار گرفته اند تا بیداری اسلامی را منحرف و سرکوب کنند، اما به یقین با هوشیاری ملت های مسلمان راه به جایی نخواهند برد.
حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین وهابیت را دشمن اصلی اسلام دانست و بیان داشت: اینها که جیره خوار استکبار هستند به نام اسلام کارهای دور از عقل و منطق انجام می دهند و توسل شیعه به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را شرک می دانند، در حالی که خودشان به استکبار و آمریکا متوسل شده اند.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازهایی از بیانات امام علی(ع) به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت. /924/پ202/ج
ارسال نظرات