۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۱۴۹۸۶۲

ستاد پیگیری موقوفات حوزه علمیه در استان‎های کشور با جدیت دنبال می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که کارگروه پیگیری موقوفات حوزه های علمیه در استان ها و شهرستان های کشور تشکیل شده است، بیان داشت: همیاری و کمک حوزه های علمیه و ادارات اوقاف می تواند نقش بسزایی در این امر داشته باشد.
ساختمان حوزه علميه

حجت الاسلام محمد مهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که انواع گوناگونی از موقوفات در کشور وجود دارد که بخشی از آن به عنوان موقوفات حوزه های علمیه شناخته می شود، گفت: این موقوفات براساس نیت واقفان در قالب اختصاص به حوزه، استادان، طلاب و خرید کتاب اختصاص می یابد.

 

وی با اشاره به این که کارگروه مرکزی موقوفات حوزه های علمیه تشکیل شد، خاطرنشان کرد: ستادی در این راستا ایجاد شد که از حوزه علمیه قم و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آن حضور دارند و خوشبختانه تاکنون نشست هایی هم در راستای برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته پیرامون موقوفات برگزار شده است.

 

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با بیان این که کارگروه فوق در استان ها و شهرستان های کشور تشکیل شده است، بیان داشت: همیاری و کمک حوزه های علمیه و ادارات اوقاف می تواند نقش بسزایی در این امر داشته باشد.

 

حجت الاسلام حاتمی با تاکید بر این که احیا و بهره وری موقوفات از جمله رویکردهای کارگروه مرکزی است، گفت: نشست های این کارگروه به صورت دقیق و هدفمند برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که پیوند حوزه های علمیه و سازمان اوقاف تنها در امور موقوفات نیست، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای برنامه های فرهنگی نیز اهتمام خوبی بین این دو نهاد وجود دارد.

 

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف در پایان گفت: دبیرخانه کارگروه مرکزی موقوفات حوزه های علمیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مستقر است./950/ت302/ب

ارسال نظرات