۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۴۹۸۹۳
امام جمعه شهرری:

وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان‌های انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: وظیفه حوزه و دانشگاه است که این میراث بزرگ را حفظ و عواملی که قصد ضربه زدن به نظام را دارند رصد کنند تا نظامی که با خون شهدا آبیاری شده سرپا بماند و برای همه جهان الگو باشد.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی در مراسم عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته شهرری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند «اگر کسی بخاطر خدا غیظ خود را فرو برد خداوند عزت دنیا و آخرت او را زیاد می‌کند» اظهار داشت: بر اساس این روایت اگر شخص خشمگین، تحمل کند و از کوره در نرود هم در دنیا و هم در آخرت عزیز است.

وی یکی از نام‌های قیامت را «یوم تبلی السرائر» عنوان کرد و گفت: روز قیامت روز سختی است که اسرار در آن آشکار می‌شود و چیزی مخفی نمی‌ماند، در دنیا گاهی خداوند و گاهی انسان مسئله‌ای را مخفی می‌کنند اما در روز قیامت همه چیز مانند صفحه تلویزیون در دید همگان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی ابراز داشت: در روز قیامت اعضا و جوارح انسان علیه او شهادت می‌دهند لذا رسوایی آخرت به مراتب بیشتر از رسوایی در دنیا است.

وی با اشاره به این که ما باید لطف خدا در عیب‌های خود را قدر بدانیم و نسبت به هم ستارالعیوب باشیم بیان داشت: اگر کسی درصدد افشای اسرار مردم باشد و بخواهد با آبروی مردم بازی کند، خداوند در همین دنیا آبروی او را می‌برد.

امام جمعه شهرری دوری از کینه و اعمال ناصالح را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر انسان خودش را در دنیا اصلاح کند، در «یوم تبلی السرائر» نگرانی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و هفتم آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از نقطه نظرات امام خمینی(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی از آغاز آن بوده است.

وی از شهیدان آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مطهری، آیت‌الله مفتح و حجت‌الاسلام باهنر به عنوان شخصیت‌هایی که قبل از انقلاب از حوزه علمیه در دانشگاه سرمایه کردند نام‌ برد و اظهار داشت: هدف این بزرگان نزدیک کردن دانشگاه به معنویت بود.

امام جمعه شهرری نظام ولایی را بالاترین میراث شهدا عنوان کرد و بیان داشت: وظیفه حوزه و دانشگاه است که این میراث بزرگ را حفظ و عواملی که قصد ضربه زدن به نظام را دارند رصد کنند تا نظامی که با خون شهدا آبیاری شده سر پا بماند و برای همه جهان الگو باشد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام که در اجلاس بیداری اسلامی شرکت کردند تصریح کرد: بیانات رهبری در این دیدار مثل همیشه فصل‌الخطاب بود.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند این نگرانی وجود دارد که آمریکا بخواهد دانشمندان و کسانی که در این بیداری نقش داشتند را برباید، گفت: آمریکا به شکل‌های مختلف با تهدید، تطمیع و تزویر تلاش می‌کند چهره‌هایی را که در هدایت این انقلاب‌ها مؤثر بودند بدزدد.

امام جمعه شهرری مسلح کردن مخالفین سوری به سلاح شیمیایی را خطرناک عنوان کرد و ابراز داشت: آمریکا ائتلاف مخالفان در سوریه را اداره‌کنندگان آینده سوریه می‌خواند و می‌گوید هر امکاناتی بخواهید در اختیار شما می‌گذاریم و از طرفی دولت سوریه را تحت فشار قرار می‌دهد که اگر تسلیم نشوید، همه را می‌کشیم که این قانون جنگل است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی سازمان‌های بین‌المللی را مرده دانست و خطاب به مخالفین سوری گفت: آمریکا تا به حال به یک نفر از متعهدانش هم وفادار نبوده‌است؛ قذافی را در آغاز همراهی کردند و سپس او را تنها گذاشتند، شما هم مزدور هستید و تا روزی از شما استفاده می‌کنند که به دردشان بخورید./956/پ202/ص 

ارسال نظرات