۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۴۹۹۱۵
خطیب جمعه نجف:

حضور نیروهای آمریکایی در عراق خط قرمز است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف از حضور نیروهای آمریکایی در شمال عراق به عنوان خط قرمزی یاد کرد که هیچ شهروند عراقی نباید حتی به آن فکر کند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با حضور نیروهای آمریکایی در مناطق مورد نزاع در شمال عراق به شدت مخالفت کرد و گفت: عراق قادر است مشکلات خود را حل کند و هیچ نیازی به نیروهای آمریکایی ندارد.

 

وی افزود: حضور نیروهای آمریکایی در عراق خط قرمزی است که نباید حتی به آن فکر کرد. نشانه های خوبی برای پایان یافتن بحران میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق وجود دارد و نباید نسبت به حل این بحران بر اساس روشهای مسالمت آمیز ناامید بود.

 

حجت الاسلام قبانچی نسبت به بروز جنگ داخلی در عراق هشدار داد و تصریح کرد: هیچ کس نباید اجازه دهد که بحران کنونی میان اقلیم کردستان و دولت عراق به جنگ مذهبی و نژادی مبدل شود، زیرا شیعیان اهل بیت(ع) به شدت از زبان تعصب مذهبی و طایفه ای به دور هستند.

 

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به برگزاری همایش زندانیان فلسطینی در بغداد، خاطر نشان ساخت: رژیم صهیونیستی با منطق قطعنامه های بین المللی بیگانه است و قطعنامه های صادره از سازمانهای بین الملل نظیر سازمان ملل را به رسمیت نمی شناسد.

 

وی ادامه داد: برانگیختن احساسات جهانیان علیه اسرائیل اقدام بسیار خوبی است، گرچه بعید می دانم صهیونیستها تحت تاثیر قرار گیرند زیرا آنان تنها با منطق زور و قدرت آشنا هستند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار داشت: برگزاری همایش همبستگی با زندانیان فلسطینی در بغداد از پیامدهای مثبت فراوانی برخوردار است و نشان می دهد که عراق می تواند به جایگاه اصلی خود در منطقه بازگردد.

 

حجت الاسلام قبانچی همچنین با اشاره به برگزاری نشست وزرای کشورهای عربی در عراق، تاکید کرد: برگزاری چنین همایشهایی مایه افتخار ما است و از نشانه های بازگشت عراق به جایگاه واقعی خود به شمار می آید./980/ب901/د

ارسال نظرات