۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۵۰۱۰۱
در اعتراض به هتاکی علیه مراجع تقلید؛

علما و طلاب حوزه علمیه نجف تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف در اعتراض به سخنان یکی از نمایندگان پارلمان علیه مراجع تقلید و تشبیه آنان به یک سازمان اجتماعی، تظاهرات کردند.
تظاهرات طلاب حوزه علميه نجف در اعتراض به توهين به مراجع تقليد تظاهرات طلاب حوزه علميه نجف در اعتراض به توهين به مراجع تقليد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علما، روحانیون، استادان و طلاب علوم دینی به همراه صدها تن از شهروندان شهر نجف اشرف، روز گذشته در اعتراض به سخنان یکی از نمایندگان پارلمان علیه مراجع تقلید، در این شهر تظاهرات کردند.

 

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی اظهارات این نماینده پارلمان را محکوم و نقش مراجع تقلید را بسیار مهم و حیاتی توصیف کردند.

 

علما و طلاب علوم دینی نجف همچنین در این تظاهرات که از صحن حیدری حرم مطهر امیرمومنان حضرت علی(ع) آغاز شد عذرخواهی رسمی این نماینده را خواستار شدند.

 

این تظاهرات با قرائت بیانیه پایانی توسط حجت الاسلام شیخ احمد الحسیناوی از علمای نجف اشرف به پایان رسید.

 

در این بیانیه آمده است: توهین به مقام عالی مراجع تقلید از سوی برخی جریانهای سیاسی در عراق را به شدت محکوم کرده و این سخنان، گستاخی علیه نمادهای دینی و ملی که مواضع شجاعانه ای در برابر دیکتاتوری ستمکار داشته و نقش اساسی در نظام سیاسی کنونی کشور ایفا می کنند، مایه افتخار تاریخ عراق هستند به شمار می آید.

 

علما و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف ادامه دادند: نظام سیاسی کنونی که عامل ثبات و پیشرفت عراق است نتیجه دخالت مراجع تقلید و وجود مبارکشان در کشور به شمار می آید.

 

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: اگر ایستادگی مراجع تقلید و علمای دین در برابر اشغالگری نبود و آنان نقشه های اشغالگران را ناکام نمی ساختند این افراد هیچگاه به پارلمان راه نمی یافتند. از پارلمان و دستگاه های ذی صلاح می خواهیم قانون ممنوعیت توهین به مراجع تقلید را تصویب کنند.

 

گفتنی است یکی از نمایندگان پارلمان عراق، مراجع تقلید را به مثابه یک سازمان اجتماعی توصیف کرد که با واکنش شدید علما، سیاستمداران، شخصیتهای اجتماعی و فرهنگی و قشرهای مختلف مردم مواجه شد./980/ب901/ک

ارسال نظرات