۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۵۰۲۳۷
مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های آزاد اسلامی کرمانشاه:

شرط داشتن جامعه زنده و پویا تعامل حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان این‌که شرط داشتن جامعه زنده و پویا تعامل حوزه و دانشگاه است، گفت: مقصود از تعامل ورود و دخالت در امورات یکدیگر نیست بلکه مراد ارتباط و تبادل اندیشه و علم است که نتیجه این تعامل به ساختن و هدایت جامعه اسلامی می‌انجامد.
وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام مهدی قدرتی، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه بیان کرد: همانگونه که مغز و قلب دو عضو حیاتی انسان هستند و هر کدام کار خاص خود را انجام می دهند، اما نیازمند ارتباط با یکدیگر هستند حوزه و دانشگاه نیز به عنوان مغز و قلب جامعه اسلامی هستند و اگر بخواهیم جامعه ای زنده و پویا داشته باشیم این دو رکن باید با یکدیگر تعامل و ارتباط داشته باشند.

 

وی افزود: مقصود از تعامل ورود و دخالت در امورات یکدیگر نیست بلکه مراد ارتباط و تبادل اندیشه و علم است و نتیجه این تعامل ساختن و هدایت جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که چه مسأله‌ای ارتباط حوزه و دانشگاه را قطع می کند؟ نخستین نکته ای که مانع این وحدت می شود عناد و دشمنی از بیرون است، دشمنان ما از این تعامل و اتحاد هراس دارند و افرادی نظیر شهید مفتح، شهید بهشتی و شهید مطهری و در زمان حال مقام معظم رهبری تلاش های فراوانی داشته اند که مانع  ورود این دشمنی ها به فضای حوزه و دانشگاه باشند.

 

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی کرمانشاه ادامه داد: نخستین برنامه وحدت حوزه و دانشگاه به همت شهید مفتح و در سالروز شهادت فرزند امام راحل برگزار شد و این شهید والامقام تلاش‌های فراوانی برای ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه انجام داد.

 

وی غفلت را از دیگر عوامل قطع ارتباط میان حوزه و دانشگاه برشمرد و گفت: غفلت یک عامل درونی است، این عامل بسیار مهم است و باید به آن به طور ویژه توجه کرد، مراد از وحدت این نیست که حوزه نظیر دانشگاه و یا دانشگاه مانند حوزه شود، بلکه باید هرکدام از این دو رکن جامعه با حفظ استقلال خود در موارد مورد نیاز یکدیگر را یاری کنند.

 

حجت الاسلام مهدی قدرتی در پایان خاطر نشان کرد: با عنایت امام جمعه محترم کرمانشاه ستاد وحدت حوزه و دانشگاه امسال جان تازه ای گرفت و برنامه های ویژه ای در دست انجام است، امیدواریم بتوانیم با اجرایی کردن این برنامه ها گامی بلند در حفظ وحدت این دو رکن جامعه داشته برداریم./967/ت302/پ

ارسال نظرات