۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۵۰۲۶۱
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران زنجان خبر داد؛

فعالیت 300 بانوی طلبه در عرصه وبلاگ‌نویسی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی گفت: هم اکنون بیش از 300 وبلاگ از سوی طلاب مدارس علمیه خواهران مدیریت و به روز می شود که در قالب‌های مختلف به ترویج معارف و ارزش‌های دین مبین اسلام و پاسخگویی به نیاز معنوی مخاطبان می پردازند.
مديريت حوزه علميه خواهران استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام بلال محمدی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران استان زنجان، امروز در همایش گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی گسترش مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران نقش بسزایی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی ایفا می کنند، چنان‌که امروز طلاب خواهر زنجانی در عرصه‌های تبلیغی و پاسخگویی به شبهات دینی و همچنین خرافه‌زدایی حضوری فعال و چشمگیر دارند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به گسترش فعالیت تبلیغی طلاب خواهر در فضای مجازی گفت: هم اکنون بیش از 300 وبلاگ از سوی طلاب مدارس علمیه خواهران مدیریت و به روز می شود که در قالب‌های مختلف به ترویج معارف و ارزش‌های دین مبین اسلام و پاسخگویی به نیاز معنوی مخاطبان می پردازند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران زنجان با بیان این‌که مدارس علمیه و طلاب خواهر در بخش‌هایی فعال‌تر از حوزه‌های علمیه برادران عمل کرده‌اند، تصریح کرد: برخی از پژوهش‌ها و پایان‌نامه های ارایه شده از سوی طلاب سطوح عالی مدارس علمیه خواهران قابل توجه و ارزشمند است که می تواند راهشگای امور قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این‌که حوزه علمیه بخشی از قدرت نرم نظام اسلامی ایران در مقابله با توطئه‌های دشمنان و جنگ نرم استکبار جهانی محسوب می شوند، گفت: بانوان نقش بی‌بدیلی در معنویت‌گرا کردن جامعه و نخبه‌پروری جامعه دارند و می‌توانند به نیازهای روز جامعه پاسخ دهند.

 

به گفته حجت الاسلام محمدی هم هم اکنون 55 هزار طلبه در 350 حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور در حال تحصیل هستند که تاکنون بیش از 50 هزار طلبه از مدارس علمیه خواهران در چند سال گذشته فارغ‌التحصیل شده‌اند.

 

همچنین عدلیه علیزاده، مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) زنجان وحدت حوزه و دانشگاه و پژوهش محوری را از جمله دغدغه‌های مهم حوزویان دانست و اظهار داشت: نظام آموزشی حوزه به‌گونه‌ای است که طلاب پس از فارغ‌التحصیل شدن با روش‌های تحقیق و پژوهش آشنا هستند و دغدغه پژوهش و تفقه در دینی دارند.

 

وی با اشاره به تعریف پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: یک روحانی و محقق حوزوی دغدغه دین دارد و در عین حال از وضعیت سیاسی جامعه غافل نیست، در حقیقت عالم به زمان خود است، توجه به فقه سیاسی از مهم‌ترین ویژ‌گی‌های محقق دینی محسوب می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات