۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۵۰۳۴۰
سید عمار حکیم:

پیاده روی به سوی کربلا تظاهراتی متمدنانه و مسالمت آمیز است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق از پیاده روی شیعیان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی را تظاهراتی متمدنانه و مسالمت آمیز یاد کرد.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفرات، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق که به شهر بصره سفر کرده است در میان عزاداران حسینی که با پای پیاده به سوی کربلا روانه شده اند، حضور یافت و دقایقی به پیاده روی پرداخت.

 

وی در جمع عزاداران حسینی گفت: هم اکنون در روزهای بسیار بزرگی قرار داریم و امام حسین(ع) در روح و جان همه مومنان و جهانیان جاویدان باقی خواهد ماند.

 

حجت الاسلام حکیم افزود: پیاده روی عزاداران به سوی کربلا یک تظاهرات متمدنانه و مسالمت آمیز است. زائران هنگامی که پیاده روی می کنند اوج ثبات خود را بر راه امام حسین(ع) نشان می دهند و بر هوشیاری و بصیرت آنان دلالت دارد.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی با اشاره به کشتار عزاداران حسینی توسط یزیدیان زمان، تصریح کرد: هرچه تهدیدات و عملیات تروریستی علیه این عزاداران افزایش می یابد، عزم عزاداران برای پیاده روی به سوی بارگاه ملکوتی اباعبدالله(ع) و تمسک به آموزه های این امام نیز افزایش پیدا می کند.

 

وی خاطر نشان ساخت: عزت و کرامت ما از حسین(ع) است و راه این امام راهی است که سراسر بذل و بخشش به همراه دارد. از عزاداران حسینی می خواهم به آموزه های سرور و سالار شهیدان(ع) پایبند بمانند.

 

حجت الاسلام حکیم در پایان از هیأتهای عزاداری به دلیل خدمات گسترده ای که به زائران تقدیم می سازند، تشکر کرد.

 

گفتنی است پیاده روی میلیونی شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت از شهرها و روستاهای مختلف عراق از روزهای گذشته آغاز شد.

 

جمعی از شهروندان ایرانی نیز برای مشارکت در مراسم پیاده روی به عراق سفر کرده و تعدادی بسیاری نیز در روزهای آینده به عراق سفر می کنند./980/ب902/ک

ارسال نظرات