۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۵۰۴۱۵
از سوی آیت‌الله وحید خراسانی صورت گرفت:

تفسیر آیه حجاب از دشمنان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی گفت: خداوند خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید؛ هر گاه به قرائت قرآن مشغول می‌شوی میان تو و کسانی که ایمان ندارند حجاب قرار می‌دهیم.
درس خارج فقه آيت الله وحيد خراساني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم، به ادامه تفسیر سوره «یس» پرداخت و با اشاره به آیه «وَجَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ یُبْصِرُونَ» گفت: این دعای حجاب است و آنچه از روایات استفاده می‌شود این است که ائمه اطهار(ع) به این آیه احتجاج می‌کردند.
این مرجع تقلید به روایتی که مرحوم طبرسی در احتجاج نقل کرده اشاره کرد و ابراز داشت: شخصی یهودی به حضرت علی(ع) گفت: حضرت ابراهیم(ع) در مقابل نمرود و آتش او سه حجاب داشت، ایشان فرمودند؛ آن سه حجاب را پیامبر اعظم(ص) با زیاده دو حجاب دیگر دارا بودند.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با بیان این‌که یک حجاب پیامبر اعظم(ص) هنگام خواندن قرآن بود، اظهار کرد: خداوند در این باره خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید؛ هر گاه به قرائت قرآن مشغول می‌شوی میان تو و کسانی که ایمان ندارند حجاب قرار می‌دهیم.
وی با اشاره به آیه «إِنَّا جَعَلْنَا فِی أَعْنَاقِهِمْ أَغْلاَلاً فَهِیَ إِلَى الأَذْقَانِ فَهُم مُّقْمَحُونَ وَجَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ یُبْصِرُونَ» حجاب‌های دیگر پیامبر اعظم(ص) را مورد توجه قرار داد و گفت: یک حجاب پیامبر(ص) «و جعلنا» است و بقیه آیه حجاب‌های دیگر ایشان است.
این مرجع تقلید بیان داشت: در امالی شیخ صدوق آمده که جبرئیل به پیامبر اعظم(ص) خبر داد بیست و پنج نفر تصمیم گرفته‌اند که تو را بکشند و وظیفه داری علی(ع) را به جای خود بخوابانی و بعد از آن آیه «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ» نازل شد.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی ادامه داد: هنگامی که پیامبر(ص) از خانه بیرون آمد سوره «یس» را تا «وجعلنا» قرائت کرد و مشتی خاک برداشت و آنرا به سر مهاجمان ریخت.
وی با بیان این‌که خواندن آیه 8 و 9 سوره «یس» موجب حجاب از اعداء می‌شود، ابراز کرد: آنچه از نصوص استفاده می‌شود این است که این آیه دعای حجاب است و در رقعه‌ای که از امام هشتم(ع) پیدا شد نیز این آیه وجود داشت.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در پایان اظهار کرد: خصوصیت این دو آیه از جهت احتجاج و از حیث روایات این است که دلالت بر حجب پیامبر اکرم(ص) می‌کند./927/پ202/ع
ارسال نظرات