۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۵۰۴۴۵
عضو هیات علمی موسسه امام خمینی:

دشمن بعد از فتنه 88 به دنبال کودتای خزنده در ایران است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی گروه سیاسی موسسه امام خمینی(ره)، با اشاره به این که کودتای خزنده از پیچیده‌ترین تحولات سیاسی برای تغییر یک نظام است گفت: بعد از فتنه 88 دشمن در کشور ما طرح کودتای خزنده را پیگیری می‌کند و در این راستا اختلافات مسئولان که همزمان با تشدید تحریم‌ها است عادی به نظر نمی رسد.
حجت الاسلام شبان نيا عضو هيات علمي مؤسسه امام پرچم

حجت الاسلام قاسم شبان نیا، عضو هیأت علمی گروه سیاسی موسسه امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: هر نظام سیاسی بعد از استقرار با چالش‌ها و تهدید‌هایی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران معادلات اندیشمندان عرصه علوم سیاسی جهان را متحول کرده است، گفت: انقلاب ما از معادلات نظام بین‌الملل عظیم‌تر است و بالطبع به مراقبت شدیدتری احتیاج دارد.

حجت‌الاسلام شبان‌نیا با اشاره این که انقلاب ما پیوندی محکم با مکتب، مردم و ولایت فقیه دارد، اظهار داشت: هیچ کدام از تحولاتی که می تواند یک نظام سیاسی را ساقط کند قادر به ساقط کردن این نظام با عظمت نیست که به مکتب و ولی فقیه تکیه دارد.

وی ادامه داد: همچنین تصور یک انقلاب در نظام جمهوری اسلامی با توجه به مردمی بودن آن، اصلا احتمال نمی رود.

این عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به این که شورش و اصلاح‌خواهی از تحولاتی است که در مقطعی از زمان می تواند بر یک انقلاب تاثیر بگذارد، ابراز داشت: این تحولات اصلا نمی تواند بر ماهیت انقلاب اسلامی تاثیر بگذارد و نظام اسلامی همواره در حال اصلاح بوده و نظام همیشه از درون، خود را اصلاح کرده است.

وی با بیان این که کودتا از دیگر تحولاتی است که می تواند بر روند یک انقلاب تأثیر بگذارد، خاطر نشان کرد: ساختار نظام اسلامی به گونه ای طراحی شده که امکان کودتای موفق در آن وجود ندارد و تاریخ گواه بر این مطلب است.

حجت الاسلام شبان نیا ضمن اشاره به این که در ادبیات سیاسی اصطلاحی به عنوان کودتای خزنده مطرح می شود، اظهار داشت: گفته می شود کودتای خزنده از پیچیده‌ترین تحولات سیاسی است که می تواند یک نظام سیاسی را دچار تغییر و تحول کند و در این نوع کودتا اصلا از نیروهای نظامی استفاده نمی شود.

وی با بیان این مطلب که در کودتای خزنده دشمن با استفاده از برخی ظرفیت های داخلی سعی می کند به اهداف خود برسد، ابراز داشت: در این نوع کودتا عمدتا دشمن با بهره‌گیری از ظرفیت های داخلی تلاش می‌کند پروژه‌هایی در جهت تضعیف نظام پیش گرفته شود.

حجت الاسلام شبان نیا ادامه داد: به عنوان نمونه دشمن گاهی تلاش می کند با ایجاد اختلاف بین قوای مجریه، مقننه، قضائیه و جناح‌های حکومتی؛ اختلافات در جامعه را به حداکثر برساند و فضای روانی شدیدی برای مردم ایجاد کند که آنان از ادامه عمر یک نظام مأیوس شوند.

وی با اشاره به اینکه ترور شخصیت از دیگر مسائل مورد توجه در کودتای خزنده است، خاطر نشان کرد: در این نوع کودتا دشمن از طریق عملیات روانی به ترور شخصیت و حتی حذف فیزیکی افرادی که احتمال مقاوت آنها می رود، می پردازد.

این عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: بعد از فتنه 88 دشمن در کشور ما با بهره گیری از نیروهای داخلی خود و غفلت مسئولان، احزاب و جناح های مرتبط با حکومت تلاش کرد کودتای خزنده‌ای را پیگیری کند.

وی افزود: به عنوان نمونه به نظر می رسد برخی از اختلافات که هم اینک در کشور به آنها دامن زده می شود، آن هم در زمان تشدید تحریم ها علیه نظام اسلامی، عادی به نظر نمی رسد، و مراقبت بیشتر مسئولان را می طلبد تا در دام کودتای خزنده دشمن نیافتند.

حجت الاسلام شبان نیا با اشاره به این که مدتی است، طرح ترور شخصیتی مقام معظم رهبری در رسانه های استکبار تشدید شده است، گفت: این مساله نشان می دهد، دشمن کودتای خزنده ای را در کشور ما پایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد: دشمن به هر صورت ممکن تلاش می کند تا این نقطه قوت نظام را تبدیل به یک چالش نماید تا از آن به نفع خود استفاده کند.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) ابراز داشت: نتیجه کودتا این است که کسانی به راحتی وارد عرصه امور حکومتی می شوند و از این غفلت استفاده می کنند و جریانی در درون نظام شکل می دهند که نه به اصل نظام اعتقاد دارد و نه استمرار آن را قبول دارد.

وی ادامه داد: اگر این جریانات شکل گرفته در کودتای خزنده در نظام جمهوری اسلامی قوت گیرند، دشمنان نظام با کمترین هزینه، نظام اسلامی را دچار استحاله می کنند و در نتیجه کودتای خزنده دشمن به هدف خود خواهد رسید.

حجت الاسلام شبان نیا در پایان ابراز داشت: در کتاب انقلاب اسلامی و ریشه های آن و کتاب واژه نامه فرهنگی سیاسی آقای زرشناس واژه کودتای خزنده به خوبی توضیح داده شده است. /929/ت301/ع

ارسال نظرات