۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۵۰۵۲۷
رییس مجلس شورای اسلامی:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب ارتقای بسترهای علمی، دینی و فرهنگی می شود

خبرگزاری رسا ـ دکتر علی لاریجانی گفت: وحدت و انسجام حوزه‌های علمیه زمینه‌ساز ارتقای بسترهای علمی، دینی و فرهنگی در کشور می شود.
دكتر علي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: وحدت حوزه های علمیه و دانشگاهها دستاوردهای مهمی از ابتدای انقلاب تاکنون داشته است.

 وی افزود: این وحدت و انسجام می‌تواند بسترهای مهم علمی، دینی و فرهنگی کشور را ارتقا بخشد و بسیاری از مشکلات موجود را از میان بردارد، به ویژه با توجه به جایگاه شیعی و فرهنگی قم، فرصت های مناسبی در انسجام حوزه های علمیه و دانشگاه وجود دارد.

وی پژوهش را گامی مهم در تولید دانش برشمرد و تصریح کرد: پژوهش ها باید با توجه به نیازها و ظرفیت‌ها ارائه گردد و در جهت تولید دانش کاربردی سازی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه حاصل سالها مجاهدت و تلاشهای شهید مفتح و بسیاری از بزرگان حوزه های علمیه و دانشگاهها می باشد که نباید این انسجام ارزشمند را نادیده گرفت.

علی لاریجانی با اشاره به وجود روشهای علمی و دینی بکر در حوزه های علمیه گفت: روش‌های علمی حوزه‌ها، اجتهادی است و طلاب تلاش‌های فراوانی برای کسب علم می‌نمایند و عاطفه عمیقی میان اساتید حوزه ها و طلاب وجود دارد که عمق فراوانی به آموزه های دینی و علمی می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: این روشها باید در سطح دانشگاه‌ها نیز پیاده شود و پیوندی ناگسستنی میان استاد و دانشجو در جهت علم آموزی ایجاد گردد تا کسب علم به فضیلتی با ارزش نه برای دریافت مدرک یا درآمدزائی مبدل شود.

وی یادآور شد: اساتید حوزه های علمیه سالها با تلاش شبانه روزی به کسب علم و معرفت می پرداختند و در شرایط نامناسب زندگی، هرگونه کاستی‌ها را تحمل می کردند از این رو نام و آثار این اساتید ماندگار شده است.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات و پژوهش ها نقش مهمی در تولید و ساماندهی علوم دارد و در سال گذشته بودجه‌های خوبی در این زمینه مصوب شد هر چند در سال جاری با وضعیت تورم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد./926/پ202/ع

ارسال نظرات