۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۵۰۶۰۱

تلاش افراط گرایان برای ممنوع کردن قرآن و کتاب‎های حدیث در سوئیس

خبرگزاری رسا ـ افراط گرایان سوئیسی تلاش کردند پس از ممنوع کردن ساخت مناره برای مساجد، قرآن و کتاب های حدیث را نیز در سوئیس ممنوع اعلام کنند که به هدف خود نرسیدند.
مسلمانان سوئيس

 

به گزارش خبرگزاری رسا و به نقل از پایگاه خبری سفیر، پس از آن که در سال 2009 میلادی افراط گرایان سوئیسی موفق شدند با راه اندازی رفراندومی ساخت مناره برای مساجد را در این کشور ممنوع کنند، تلاش کردند این بار از فروش قرآن و کتاب های حدیث در این کشور جلوگیری کنند.


رسانه های سوئیسی گزارش دادند که ویلی اشمیدهاوزر، رییس سابق حزب دموکرات ایالت تورگاو در شمال شرقی سوئیس با جمع آوری 4466 امضا درخواست منع فروش قرآن و کتاب های حدیث را به پارلمان ایالتی ارائه کرده بود.


با این حال پارلمان ایالتی این درخواست را با 75رای منفی در برابر 40رای مثبت رد کرد. دولت سوئیس نیز در نظر مشورتی خود پیشنهاد کرده بود پارلمان ایالتی این درخواست را تصویب نکند.


به گزارش پایگاه خبری سفیر، در صورت تصویب چنین درخواستی حق آزادی بیان مسلمانان به نحو آشکاری در این کشور اروپایی زیر پا گذاشته می شد.


حزب اتحادیه دموکراتیک مرکز سوئیس که از بانیان راه اندازی رفراندوم برای منع ساخت مناره در سوئیس بود به همراه حزب دموکراتیک محافظه کار به این طرح رای مثبت داده بودند. در برابر این دو حزب سایر احزاب حاضر در پارلمان ایالتی با رای منفی خود به این طرح آن را "غیر منطقی" و "ناقض آزادی بیان" دانسته و دلیل طرح آن را "ترس بی مورد از اسلام" دانستند./990/ب902/ک

ارسال نظرات