۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۵۰۶۰۲
طبق آخرین سرشماری های دولتی؛

جمعیت مسلمانان انگلیس در دهه گذشته 80درصد رشد داشته است

خبرگزاری رسا ـ طبق آمارهای رسمی اسلام سریع ترین رشد را در میان ادیان حاضر در انگلیس و ولز داشته و تعداد مسلمانان این کشور به نزدیک سه میلیون نفر رسیده است.
مسلمانان انگليسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری موسسه گیت استون، طبق آمار جدیدی که دولت انگلیس از سرشماری مردم این کشور ارائه کرده اسلام در انگلیس و ولز سریع ترین رشد را در مقایسه با سایر ادیان داشته است.


دولت انگلیس این گزارش آماری را چنین توصیف کرده است: این گزارش ویژگی های جمعیتی انگلیس را توضیح می دهد و به ما نشان می دهد که کیستیم، چگونه زندگی می کنیم و چه کار می کنیم. 


طبق این سرشماری، در طول دهه گذشته تعداد مسیحیان در انگلیس و ولز 11 درصد (1/4 میلیون نفر) درصد کاهش داشته و از 3/37 میلیون نفر در سال 2001 به 2/33 میلیون نفر در سال 2011 میلادی رسیده است.


در طول همین دوره جمعیت مسلمانان انگلیس و ولز 80 درصد (2/1 میلیون نفر) افزایش داشته و از یک و نیم میلیون نفر در سال 2001 به 7/2 میلیون نفر در سال 2011 رسیده است و اسلام را تبدیل به دومین دین در انگلیس کرده است.


این در حالی است که برخی از کارشناسان اعتقاد دارند تعداد واقعی مسلمانان در انگلیس بسیار بیشتر از تعدادی است که در چنین سرشماری هایی عنوان می شود. دلیل این مساله نیز آن است که پاسخ دادن به گزینه مذهب و دین در این سرشماری داوطلبانه بوده و به همین علت 72 درصد از پاسخ دهندگان در سرشماری سال 2011 به این گزینه پاسخ نداده اند.


گفته می شود بسیاری از افرادی که فرم های سرشماری را تکمیل کرده اند به دلایل مختلف مایل نبوده اند که خود را مسلمان معرفی کنند و تعداد واقعی مسلمانان در انگلیس بسیار بیشتر از 5 درصدی است که در سرشماری به آن استناد شده است.


خاطر نشان می شود طبق گزارشی که روزنامه آمریکایی هافینگتون پست چند روز پیش منتشر کرده بود هر ماه صد جوان انگلیسی مسلمان می شوند و حتی زندانیان این کشور نیز گرایش زیادی به سوی اسلام پیدا کرده اند./990/ب902/ک

ارسال نظرات