۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۵۰۷۳۸
مدیر مرکز اسلامی امام رضا در برلین:

سبک زندگی اسلامی را نمی توان با گزاره‎های غربی عملی کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی امام رضا (ع) در برلین گفت: در دنیای امروزی دو سبک زندگی غربی و اسلامی وجود دارد و نمی توان این دو را با هم تلفیق و استفاده کرد چرا که این روش مطمئنا اسلامی نخواهد بود.
  

 سبک زندگي ديني

 

حجت الاسلام صلاح الدین ترک ایلماز مدیر مرکز اسلامی امام رضا (ع) در برلین در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: سالها است که رهبر انقلاب اسلامی ایران سه نکته را در ارتباط با تبلیغ تشیع مطرح کرده و بر آن تاکید کرده اند و ما باید این نکات را برای همیشه مدنظر داشته باشیم.

 

حجت الاسلام صلاح الدین ترک ایلماز گفت: نکته اول آن است که مبلغان بایستی بر عقلانیت شیعه تاکید کرده و آن را برای جوانان اروپایی و آمریکایی تبیین و معرفی کنند.


وی افزود: نکته دوم آن است که علوم انسانی باید از قرآن و احادیث استخراج شود. این نکته مهمی است که رهبر انقلاب فرمودند و اروپایی‎ها نیز به خوبی از اهمیت آن آگاه هستند. آنها فهمیده اند که استخراج علوم انسانی از قرآن و احادیث بزرگترین خطر برای آنان محسوب می شود و به طور حتم به دنیای غرب نیز سرایت خواهد کرد.


مدیر موسسه و مرکز اسلامی امام رضا (ع) در برلین با اشاره به نکته سوم رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت پاسخگویی به مشکلات جوانان غربی با زبان روز گفت: دیگر نمی توان با روش های متعلق به صد سال پیش به مسائل امروز پاسخ گفت. مشکلات جدید نیازمند پاسخ های جدید نیز هستند.


حجت الاسلام ترک ایلماز بیان داشت: باید از نظر علمی واقع‎گرا باشیم و نه ایده آلی. باید دید به طور عملی چه کاری می توان برای تبلیغ تشیع صورت داد. در مقابل آن زندگی که در اروپا و آمریکا برای جوانان ترسیم کرده اند ما نیز باید یک آلترناتیو یا جایگزین ارائه دهیم.


مدیر موسسه و مرکز اسلامی امام رضا (ع) در برلین تصریح کرد: در دنیای امروزی دو سبک زندگی وجود دارد، یکی سبک زندگی غربی و دیگری سبک زندگی اسلامی و نمی توان این دو را با هم تلفیق و استفاده کرد، چرا که این روش مطمئنا اسلامی نخواهد بود. و نمی توان سبک زندگی اسلامی را با گزاره های غربی عملی کرد.


وی در پایان گفت: همان طور که روحانیت شیعه موفق شد در دنیای سیاست و در مقابل لیبرال دموکراسی غربی آلترناتیو ولایت فقیه را ارائه دهد در مورد سبک زندگی نیز باید یک جایگزین ارائه دهیم./990/ت302/ک

 

ارسال نظرات