۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۵۰۷۴۸
نخست وزیر اسرائیل:

محکومیت شهرک سازی‎ها از سوی سازمان ملل متحد هیچ گونه اهمیتی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر اسرائیل در واکنش به محکومیت شهرک سازی ها از سوی مجامع بین المللی گفت: این حق ملت ما است که در اراضی خود شهرک سازی کنیم و این محکومیت هیچ گونه اهمیتی ندارد.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل روز گذشته در مصاحبه تلویزیونی با شبکه دوم اسرائیل گفت:  اعتنایی به محکومیت شهرک سازی از سوی سازمان ملل متحد نمی کنیم.


وی در ادامه واکنش خود به جوامع جهانی خاطر نشان کرد:اسرائیل رژیمی یهودی است و بیت المقدس پایتخت آن است و حق هر ملتی است که  شهرک سازی کند.


نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد: این رژیم مانند گذشته به سیاست شهرک سازی در مناطق اشغالی ادامه می دهد.

 

بنیامین نتانیاهو در جواب سوالی در مورد آویگدور لیبرمن  وزیر خارجه رژیم اسرائیل اظهار داشت: لیبرمن از سمت خود استعفا داده است و ما امیدواریم که او از اتهامات تبرئه بشود و به سمت قبلی خود باز گردد.


لازم به ذکر است که آمریکا قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت سیاست شهرک سازی رژیم اشغالی را وتو کرد.


فرانسه، انگلیس، آلمان و پرتقال پس از جلسه شورای امنیت بیانیه مشترکی صادر کرده و در آن نسبت به ادامه سیاست شهرک سازی در مناطق اشغالی توسط رژیم اشغالگر قدس شدیدا ابراز نگرانی کردند.


کشورهای عضو اتحادیه اروپایی نیز در ماه دسامبر بیانیه مشابهی در محکومیت سیاست شهرک سازی اسرائیل در سازمان ملل صادر کرده بودند.


هند، آفریقای جنوبی و برزیل نیز در بیانیه جداگانه ای تاکید کردند که نه تنها شهرک سازی در مناطق اشغالی باید متوقف شود بلکه اسرائیل باید به اشغالگری های خود نیز پایان دهد./994/ب903/ک

ارسال نظرات