۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۵۰۸۲۵
در مؤسسه علوم وحیانی اسراء؛

مراسم تودیع و معارفه ریاست پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه ریاست پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در مؤسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد.
مراسم توديع و معارفه رياست پژوهشگاه مطالعات تقريبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه ریاست پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه و آیت‌الله اراکی رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس حوزه های علمیه با اشاره به پیشینه فرهنگی مقوله تقریب، گفت: نگاه اهل بیت(ع) به یک جامعه دینی این بوده است که فضای زندگی مسلمانان فضایی آرام و بی تنش باشد و جبهه‌ای متحد علیه دشمنان ایجاد شود.

در ادامه این مراسم آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی طی حکمی حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری را به ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی منصوب و از حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس سابق این پژوهشگاه تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم آیت الله محسن اراکی رییس مجمع جهانی تقریب به سخنرانی پرداخت و  با اشاره به اهمیت کار تقریب در این برهه زمانی، گفت: امروز بزرگ‌ترین چالش جامعه اسلامی جنگ فرقه ای است و دشمن سرمایه گزاری بسیار کلان برای ایجاد فتنه های فرقه ای کرده است و بزرگ‌ترین وظیفه ما در امروز نزدیک کردن مسلمانان و تلاش برای دفع فتنه ها بین جامعه و متفکران اسلامی است.

حجت الاسلام مختاری رییس پژوهشگاه مجمع جهانی نیز در این رماسم طی سخنانی، با اشاره به اهمیت بسیار بالای بحث تقریب در جامعه اسلامی گفت: از دیر باز برای ایجاد شکاف بین مذاهب اسلامی سیاست های اسلام هراسی و این که اسلام دین خشونت است تبلیغ می شده است.

 وی ابراز داشت: دشمنان اسلام در مرحله دوم به دنبال ایجاد شکاف بین شیعه و سنی بودند که با استفاده از جنگ نرم دشمن به موفقیت هایی رسیده و استحاله فرهنگی را در دنیای اسلام پدید آوردند.

 حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: پشت پرده این کارها انگلیسی ها بودند و آمریکایی ها اختلاف ایجاد کردن را از آنها یاد گرفته اند.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: از آیت الله حسینی بوشهری درخواست داریم که پایان نامه های فضلا در راستای تقریب انجام گیرد و پژوهشگاه آمادگی دارد که این پایان نامه ها را به زبان های مختلف ترجمه و چاپ و در اختیار مسلمانان جهان قرار دهد.

لازم به ذکر است، در این مراسم حجت‌الاسلام زمانی رییس معاونت بین الملل حوزه، دباغ از علمای برجسته بحرین و تعدادی از علمای عربستان، سردار مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی قم و شیخ عبد الجلیل از علمای سعودی و رییس دار السید الرقیه حضور داشتند.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام مهدی تسخیری به عنوان مشاور و نماینده مجمع تقریب در لبنان معرفی شدند، که جلسه برای این منظور در تهران برگزار خواهد شد، همچنین در این مراسم حجت‌الله نیکی به عنوان رییس خبرگزاری مجمع جهانی تقریب معرفی شد.

در بخشی از حکم آیت الله اراکی آمده است:

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری ایده الله تعالی، با توجه به مراتب فضل، دانش، تعهد و تجربیات ارزشمند پژوهشی در زمینه علوم و معارف اسلامی و اهتمام ویژه جنابعالی به تقریب مذاهب اسلامی بدین وسیله به سمت مدیریت مرکز تحقیقات و پژوهش‌های علمی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منصوب می شوید.

در ادامه این حکم آمده است: نقش حیاتی پژوهش های علمی در عمق بخشیدن به تقریب مذاهب به عنوان پشتوانه متین وحدت امت اسلام تلاشی عالمانه، سترگ، فراگیر و عمیق در همه زمینه های معارف اسلامی را می طلبد. بهره مندی از اندیشمندان و متفکران حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌های کشور و فرهیختگان جهان اسلام در غنا بخشیدن و بالندگی اندیشه تقریب نقش به سزایی خواهد داشت. امیدواریم با اتکال به پروردگار متعال و با برنامه ریزی فراگیر و ژرف و تلاش مستمر موفق باشید./929/پ202/پ

ارسال نظرات