۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۵۰۸۶۱
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

وحدت حوزه و دانشگاه کشور را به الگوی برتر جهان تبدیل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: همکاری حوزه و دانشگاه سبب می‌شود فرهنگ، اخلاق، اعتقادات ناب و مسائل اقتصادی در جامعه اسلامی گسترش یافته و ایران اسلامی به عنوان الگوی برتر در جهان معرفی شود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که تا کنون در زمنیه وحدت حوزه و دانشگاه اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است، گفت: امیدواریم مسؤلان حوزه و دانشگاه با توجه به اهمیت موضوع و ارزشی که برای هماهنگی بین این دو قشر علمی و فرهنگی جامعه وجود دارد توجه بیشتری داشته باشند.
وی وحدت حوزه و دانشگاه را در پیشبرد امور کشور مؤثر خواند و ابراز کرد: هرچه دانش آموختگان حوزه و دانشگاه هماهنگ‌تر شوند به سازندگی جامعه اسلامی کمک بیشتری خواهند کرد.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان ادامه داد: همکاری این دو نهاد سبب می‌شود فرهنگ، اخلاق، اعتقادات ناب و مسائل اقتصادی در جامعه اسلامی گسترش پیدا کرده و ایران اسلامی را به عنوان الگوی برتر در جهان معرفی کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در ادامه بیان داشت: امیدواریم اساتید و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه در کنار هم با هم‌فکری موانع سر راه پیشرفت کشور را بردارند و مهندسی آینده نظام اسلامی را ترسیم کنند.
وی با بیان این‌که انتظاری که از وحدت حوزه و دانشگاه می‌رود، صورت نگرفته و برآورده نشده است، گفت: مسؤولان و دست‌اندرکاران این دو نهاد به صرف تشکیل همایش و گردهمایی اکتفا نکنند بلکه نظام آموزشی برتر را با تلفیقی از این دو مرکز آموزشی و اساتید موفق آنها ارائه کنند.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با اشاره به خدمات شهید آیت‌الله مفتح، ابراز کرد: شهید مفتح محصول حوزه و دانشگاه بود و در کنار دیگر همرزمان شهید خود؛ آیت‌الله مطهری و آیت الله بهشتی نخسیتن گام‌ها را در ایجاد ارتباط محکم بین حوزه و دانشگاه برداشتند و خود را به عنوان نماد وحدت حوزه و دانشگاه معرفی کردند./927/ت302/ج
ارسال نظرات