۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۵۱۰۳۸
رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی:

تشکل‌های طلبگی بسیار فعالانه در عرصه‌های انقلابی حضور دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت حماسه نهم دی در تمامی نهادها گفت: اعتقاد داریم تشکل‌های طلبگی و حوزه‌های علمیه بسیار فعالانه در عرصه‌های انقلابی حضور دارند.
ب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا نشست خبری مطبوعاتی علی محمد نایینی، رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی در کشور صبح امروز سه‌شنبه‌ پنجم دی‌ماه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش نایینی با اشاره به حضور هشتاد درصدی مردم در انتخابات دهم ریاست جمهوری این دوره از انتخابات را از بهترین انتخابات‌ها دانست و گفت: متاسفانه بعد از اعلام نتایج انتخابات برخی از کاندیداها و احزاب شکست خورده با همکاری ضد انقلاب برخی از شهرها به ویزه تهران را دستخوش آشوب کردند.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی با اشاره به جرایمی مانند اردوکشی خیابانی و نادیده گرفتن قوانین اظهار داشت: شواهدی نشان می‌دهد که عده‌ای در داخل با دشمنان خارجی در فکر انقلاب مخملی و گرجستانیزه کردن ایران بودند.

وی با تاکید بر این‌که رسانه‌های غربی نقش بسیار موثری در اغتشاشات داشتند گفت: دستور به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر برای جلوگیری از اخلال در ارتباط با اغتشاش‌گران، افزایش ساعت کاری تلویزیون‌های فارسی زبان، پیش بینی فرکانس‌های ماهواره‌ای جدید برای پیش‌دستی بر جلوگیری ایران از فرکانس‌ها و اختصاص یک خط اینترنتی ویژه را از جمله اقدامات این رسانه‌ها دانست.

نایینی تصریح کرد: اسنادی درباره نقش کانون‌های غربی، سرویس‌های امنیتی و شبکه‌های تلویزیونی غربی موجود است.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی با باین این‌که نتایج فتنه میدان دادن به گروهک ها و بهائیان بود که اوج آن در عاشورا دیده شد گفت: ایمان و باور اعتقادی مردم، مدیریت رهبر انقلاب، بصیرت ملت ایران و عاشورای حسینی عوامل پیدایش حماسه نهم دی بودند.

وی افزود: مهمترین عامل مدیریت رهبر انقلاب است که با مدیریت مردمی و انقلابی ، بیانات و تبیینات ایشان اثر عمیقی در مردم داشت و با ریزش در بدنه فتنه مردم را برای یک حماسه بزرگ با همبستگی ملی اماده کردند.

نایینی گفت: سیاست و خط مشی مقام معظم رهبری تلاش برای جذب حداکثری و دفع حداقلی بود و تلاش کردند که فتنه‌گران را به آغوش مردم بازگردانند.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی با بیان این‌که دشمن همیشه با عاشورا مشکل داشته است گفت: حرکت مردم در 9 دی آمیخته با عاشورا بود و عاشوراییان در پی عاشورا ستیزی فتنه، بساط فتنه را جمع کردند.

وی با تاکید بر این‌که حماسه 9 دی یک قیام ملی و مردمی و حرکت ولایت مدارانه مردم ایران در برابر فتنه بود اظهار داشت: حماسه نهم دی ختم قائله فتنه به دست مردم بود و پیام 9 دی این بود که در نظام جمهوری اسلامی امکان فروپاشی از درون وجود ندارد.

نایینی با بیان این‌که 9 دی متعلق به هیچ جریان و گروه و قشری نیست و همه رای دهندگان در انتخابات دهم ریاست جمهوری در این حماسه به میدان امدند گفت: آنچه باید از فتنه 88 و حماسه 9 دی درس گرفت این است که به برکت رهبری می توان از پیچ و خم فتنه ها عبور کرد.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی افزود: برخی این حماسه را نادیده می‌گیرند و برخی دیگر با اهدافی این حماسه را به خود نسبت می‌دهند و بخاطر آن به خودشان جایزه می‌دهند و دلیل تشکیل این ستاد جلوگیری از تصاحب 9 دی بوده است.

وی با اشاره به این‌که 9 دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در تاریخ ملت ایران ثبت شد ابراز داشت: در حماسه 9 دی قدرت بسیج‌گری نظام جمهوری اسلامی برای نظام‌های استکباری آشکار شد.

نایینی خاطرنشان کرد: حضور بارز نسل سومی‌ها در خلق حماسه 9 دی آن حماسه را بارز کرد و نشان داد نظام جمهوری اسلامی از سرمایه عظیم حمایت مردمی برخوردار است.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی تاکید کرد: غربی‌ها بدانند با هیچ روشی نمی‌توانند نفوذ ایدئولوژیک انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی را از بین ببرند.

وی با بیان این‌که امروز جریان همگرا با فتنه همان مسیری را طی می‌کند که آمریکایی‌ها پیگیر آن هستند گفت: آمریکا می‌خواهد ایران برای انقلاب‌های منطقه الگو نباشد و جریان فتنه هم با نامه‌نگاری‌ها و بیانیه‌ها همین خط را دنبال می‌کند

نایینی با تاکید بر این‌که فتنه 88 یک اقدام ضد امنیتی بود گفت: برخی به صورت طلبکارانه انتظار دارند خیانت آنان توسط ملت ایران نادیده گرفته شود.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی با بیان این‌که تجربه نشان داده است نظام جمهوری اسلامی هیچ گاه نگران ورود جریان‌های مختلف در انتخابات‌ها نبوده است بلکه بهترین انتخابات‌ها از نظر حضور جریان‌های متفاوت در ایران برگزار شده است گفت: مسئله آن دسته از اصلاح طلبان است که همچنان از فتنه حمایت می‌کنند و مردم ایران هیچ گاه به آنها اجاز حضور در هیچ عرصه‌ای را نخواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ستاد حماسه نهم دی، ترویج پیام آشکارسازی ابعاد این حماسه، مدیریت فعالیت‌های مردمی، بسترسازی برای تبیین و توجیح حماسه، استفاده از ظرفیت 9 دی برای مقابله با فشارهای جدید دانست.

نایینی در ادامه گفت: «توجه به لایه های عمیق پیدایش 9 دی» «تبیین علل احساس تکلیف مردم» «تبیین و تحلیل ابعاد و پیامدهای داخلی و خارجی حماسه 9 دی» «ارتقای ظرفیت نظام» «تبیین جایگاه و نقش رهبری انقلاب در هدایت جامعه» «حفظ انسجام ملی» «توجه به 9 دی به عنوان رویدادی ملی با مشارکت همه رای دهندگان در انتخابات دهم» «تشریح این موضوع که جریان فتنه یک جریان ضد امنیتی با ماهیت مجرمانه و براندازانه است» «ارتقا قدرت و جایگاه نظام اسلامی در منطقه و بیداری اسلامی» « تبیین این که راه پیشرفت و غلبه بر مشکلات حضور مردم در صحنه است» از مهمترین رویکردهای این ستاد در بزرگداشت حماسه 9 دی است.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی با بیان این‌که به همان ترتیب که حماسه 9 دی خودجوش و مردمی بود امروز شاهد حرکت‌های خودجوش و مردمی در بزرگداشت آن حماسه هستیم گفت: «برگزاری 600 نشست علمی بصیرتی تبیینی در سراسر کشور با حضور کارشناسان و نخبگان» «برپایی 6 نمایشگاه» «برگزاری 4 جشنواره ادبی و هنری» «ارائه 120 مقاله به همایش‌ها» «انجام 40 پروزه تحقیقاتی توسط اساتید دانشگاه‌ها» «ارائه 120 عنوان پایان نامه کارشنناسی ارشد و رساله دکتری با موضوع 9 دی» «انتشار 95 عنوان کتاب در یک سال اخیر با موضوع 9 دی» «تولید 5 قطعه موسیقی و کلیپ» «نامگذاری اماکن جدید» «ارائه 900 اثر نمایشی که در جشنواره فیلم عمار ارائه خواهد شد» «تهیه اشعار و سرودهای مناسب» «انتشار 16 ویژه نامه در مطبوعات» «تشکیل 4 صفحه ویژه در خبرگزاری‌های مطرح» «فعالیت مجازی 600 وبلاگ  نویس» «تولید چند بسته محتوایی برای سخنوران و رسانه‌ها» «شناسایی و معرفی60 کارشناس برجسته برای رسانه‌ها» «برگزاری دومین همایش ملی نهم دی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در سالن همایش های صدا وسیما با حضور اساتید دانشگاه ها در روز پنچ شنبه هفتم دی‌ماه» «برپایی نشست‌های دانشجویی، کرسی‌های آزاد اندیشی و پرسش و پاسخ با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بسیچ دانشجویی و بسیج اساتید» «برگزاری سلسله نشست‌های تبیینی در وزارت کشور» «برگزاری نشست‌های 9 دی در تمامی رده های سازمان بسیج مستضعفین، سپاه و ناجا» «برگزاری همایش ملی راهی برای فردا» «تجمع بسیجیان در نماز جمعه» «تجمع هیئت‌های مذهبی با محور اربعین و بصیرت» «نشست‌های روشنگری در مساجد محوری تهران» «برگزاری مسابقات فرهنگی» «برگزاری محافل شب شعر عاشورایی» «مجلس تکریم از شهدا و جانبازان فتنه توسط سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ» «برگزاری مراسم‌های آیینی و مذهبی دعای کمیل و دعای ندبه که با حضور خطبا و مبلغین به تبیین این حماسه پرداخته خواهد شد» «هماهنگی برای اعزام سخنران برای شهرستان‌ها» «برپایی سومین دوره جشنواره فیلم عمار در سینما فلسطین تهران و شهرستان ها و روستاهای کشور» «برپایی شب شعر بصیرت در دانشگاه‌ها» «برگزاری دومین کنگره شعر پاسدار در سالن همایشهای پادگان ولیعصر تهران» «برپایی شب شعر 9 دی در سالن های حوزه هنری» «انتشار ویژه نامه بصیرت توسط وزارت علوم» «اختصاص بخشی از برنامه های اجتماعی صدا وسیما به تبیین 9 دی» «پخش 71 برنامه در صدای جمهوری اسلامی» «انتشار ویژه‌نامه نهم دی ویژه ائمه جماعات که از طریق پایگاه الکترونیکی مرکز رسیدگی به امور مساجد» «انتشار کتاب همشهری ویژه 9 دی» «انتشار کتاب شرح ماجرا توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری» «انتشار 6 جلد کتاب خاطرات دوران فتنه توسط موسسه رسول آفتاب» «تولید و انتشار نمایشگاه 40 قطعه ای ستیز با عاشورا» «برگزاری همایش 1500 نفری فعالان فضای مجازی» «برگزاری اختتامیه جشنواره لبیک یا رسول الله» «برپایی نمایشگاه عکس و کاریکاتور در 8 مرکز فرهنگی شهرداری تهران» «برپایی نمایشگاه و فروش ویژه کتاب 9 دی در 290 فروشگاه» «نام‌گذاری یکی از بزرگراه های تهران به عنوان 9 دی» «دیدار با خانواده شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ» «رونمایی از کتاب 9 دی در همایش ملی» از جمله برنامه‌هایی هستند که در سالروز حماسه نهم دی برگزار می‌شوند.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر این‌که چرا برنامه های تشکل‌های طلاب و فعالیت‌های حوزه های علمیه در اعلام برنامه‌ها انعکاس نداشت؟ گفت: اعتقاد داریم تشکل‌های طلبگی و حوزه‌های علمیه بسیار فعالانه در عرصه‌های انقلابی حضور دارند اما نمی‌دانیم متولی این بخش درباره نهم دی چه کسی است تا سرجمع این گزارش را بتوانیم جمع آوری کنیم و انتشار بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی‌که از سوی حوزه‌های علمیه اعلان و گزارش این خبرها به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برسد مانند گزارشات سایر نهادها از طریق این شورا به تمامی رسانه‌ها منعکس خواهد شد./959/پ201/ص

ارسال نظرات