۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۵۱۰۷۹
پس از میانمار؛

مسلمانان سریلانکا نیز از سوی بوداییان افراطی تهدید شدند

خبرگزاری رسا ـ پس از خشونت هایی که علیه اقلیت مسلمان در میانمار صورت گرفت حال نوبت به مسلمانان سریلانکا است که از سوی بوداییان افراطی این کشور تهدید شوند.
راهبان بودايي سريلانکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری د پلاتفرم، بوداییان افراطی در سریلانکا در ماه‎های اخیر بر دامنه فعالیت های خود افزوده اند و مسلمانان این کشور را تهدید کرده اند.

 

در ماه‎های اخیر احساسات ضد اسلامی به سرعت در میان بخش هایی از بدنه سیاسی جامعه سریلانکا رشد کرده است. البته هنوز برچسب ضد سریلانکایی یا ضد بودایی به مسلمانان این کشور زده نشده اما این موج ضد اسلامی به نحو هشدار دهنده ای در حال گسترش است و بی شک به سمت یک تصویر نادرست ذهنی از مسلمانان پیش خواهد رفت. 

 

بوداییان افراطی با راه اندازی یک تظاهرات اعتراضی در کلمبو پایتخت سریلانکا و پخش اعلامیه های تحریک آمیز سعی کردند در ظاهر اعتراض خود را نسبت به اسلام افراطی نشان دهند اما محتوای اعلامیه های پخش شده توسط این گروهها نشان می دهد ممکن است این گروهها با الگو قرار دادن بوداییان میانمار سعی در محدود کردن فعالیت مسلمانان و نقض حقوق اساسی آنان باشند.

 

حمله به مسلمانان سریلانکا از سوی بوداییان افراطی این کشور در گذشته نیز صورت گرفته و بی سابقه نبوده است. سال گذشته در حمله بودائیان به مسلمانان روستای "میالا" که تنها روستای مسلمان نشین منطقه "هاکمان" سریلانکا به شمار می‌رود دو نفر کشته و تعدادی از زنان و کودکان و دانش آموزان مسلمان به شدت مجروح شدند. همچنین در اقدامی مشابه راهبان بودایی وارد مسجدی در شهر" دهیوا لا" سریلانکا شدند و درحالی که مسلمانان در حال نماز جماعت بودند ،آنها را تهدید کردند که مسجد آنان بسته خواهد شد. هجوم راهبان بودایی به این مسجد به دخالت نیروهای امنیتی انجامید و نیروهای امنیتی بعد از چند روز بدون بیان دلیلی اقدام به بسته شدن این مسجد کردند.

 

با وجود مذاکراتی که هیئت امناء این مسجد با شخصیت های بودایی داشتند نتوانستند مانع از اقدام ظالمانه و به دور از منطق بودایی ها شوند و تنها به جرم اینکه در اقلیت هستند از حقوق اولیه خود برای انجام کارهای عبادی منع شدند./990/ب902/ک

ارسال نظرات