۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۵۱۰۸۹
قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد:

200 میلیارد تومان از بودجه‌های نیم درصدی فعالیت‌های قرآنی جذب شد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال موفق به جذب بودجه 200 میلیارد تومانی از بودجه‌های نیم درصدی فعالیت‌های قرآنی شدیم.
گردهمايي مؤسسات قرآني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی استان قم که در سالن جلسات دانشگاه علمی  کاربردی فرهنگ و هنر قم برگزار شد، گفت: ساختار قرآنی کشور از ابتدای دولت نهم و تا چند ماه اخیر در دولت و مجلس مطرح بود که افراد و فعالان فراوانی در آن وجود دارند اما در حوزه ساختاری توجهی به آن نمی‌شود.
وی با بیان این‌که امسال موفق به جذب بودجه 200 میلیارد تومانی از بودجه‌های نیم درصدی فعالیت‌های قرآنی شدیم، افزود: امسال شورای توسعه قرآنی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌اندازی شد که همه فعالان قرآنی در آن جمع می‌شوند.
قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در گذشته فضای قرآنی کشور شاهد فعالیت‌های موازی بود اما با تصویب کمیته امور قرآن و عترت همه برنامه‌های قرآنی مدون و قانون‌مند شده است.
حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که مصوبات کمیته امور قرآنی از ضمانت اجرایی برخوردار است، از اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی به کمیته امور قرآن و عترت استان‌ها خبر داد.
وی خواستار ارزیابی دقیق از عملکرد قرآنی کشور شد و گفت: متأسفانه دستگاه‌ها و بودجه های دولتی در ارزیابی و سنجش، عملکرد ندارند که این از ضعف‌های ما است.
قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ابراز داشت: مؤسسات قرآنی به چهار گروه مؤسسات قرآنی ویژه که از بودجه‌های ویژه‌ای برخوردار هستند، گروه دوم مؤسسات قرآنی که عملکرد مناسبی داشته اما باید به حد مطلوب برسند و مؤسسات قرآنی جدیدی که از امکانات کافی برخوردار نیستند.
حجت‌الاسلام سعیدی از ارزیابی مؤسسات قرآنی در پایان سال جاری خبر داد و گفت: برخی از مؤسسات کار آموزشی را با انگیزه مادی انجام می‌دادند، مسؤولیت ارزشیابی و رتبه بندی هر استان بر عهده مسؤول قرآن و عترت همان استان است.
قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان این‌که مؤسسات قرآنی وظیفه تبلیغی ترویجی دارند، ابراز کرد: آموزش قرآن بر عهده آموزش و پرورش، پژوهش‌های قرآنی بر عهده وزارت علوم و تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است./927/پ202/پ
ارسال نظرات