۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۵۱۱۵۲
با وجود بارندگی شدید؛

پیاده روی عاشقان حسینی به سوی کربلا ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ شیعیان و عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با وجود سرما و بارندگی شدیدی که بر این کشور حاکم است همچنان به پیاده روی خود به سوی کربلای معلا برای مشارکت در اربعین حسینی ادامه می دهند.
پياده روي شيعيان به سوي کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیعیان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) با وجود بارندگی شدید در شهرهای مختلف عراق همچنان به پیاده روی خود به سوی کربلای معلا برای برگزاری مراسم اربعین حسینی ادامه می دهند.

 

بارندگی در بغداد و شهرهای مختلف عراق به گونه ای است که در برخی از این شهرها تعطیل عمومی اعلام شده است، اما عاشقان سرور و سالار شهیدان(ع) همچنان بر پیاده روی به سوی کربلا اصرار می ورزند و هیچ توجهی به سرمای هوا و بارندگی ندارند.

 

زائران حسینی معتقدندکه هیچ چیز نمی تواند آنان را از پیاده روی به سوی کربلا و گرامیداشت یاد و خاطره اربعین امام حسین(ع) بازدارد و اظهار می دارند که خاندان عصمت و طهارت نیز این مسیر را با پای پیاده و با شکنجه های فراوانی طی کردند.

 

شیعیان عراق که به دلیل دشمنی شدید صدام مقبور با شعائر مذهبی از زیارت و عزاداری محروم بودند پس از سرنگونی دیکتاتوری به صورت آزادانه به ادای شعائر دینی و مذهبی می پردازند.

 

یکی از شعائر که در دوران دیکتاتوری صدام به صورت مخفیانه انجام می گرفت پیاده روی به سوی کربلا بود که توسط تعداد بسیار اندکی از مردم صورت می گرفت، اما این امر هم اکنون به صورت گسترده و بی نظیری برگزار می شود.

 

شیعیان و حتی شهروندان سنی، مسیحی و پیروان سایر ادیان نیز در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی از شهرهای دور و نزدیک با پای پیاده به سوی کربلا رهسپار می شوند تا این رویداد بزرگ را گرامی بدارند.

 

پیاده روی به سوی کاظمین در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) نیز یکی دیگر از این برنامه هاست که هر ساله انجام می شود و امسال نیز با وجود گرمای طاقت فرسا و بی سابقه ای که بر عراق حاکم بود و چند روز نیز تعطیل رسمی اعلام شد شاهد پیاده روی شیعیان به سوی کاظمین بودیم./980/ب901/ک

ارسال نظرات