۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۵۱۱۸۱

جشنواره های ملی با محوریت اهل بیت برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور از برگزاری جشنواره های ملی با محوریت اهل بیت(ع) به میزبانی استان‌های مختلف کشور خبر داد.
مرتضي طاهريان،معاون فرهنگي ستاد عالي کانون هاي فرهنگي وهنري مساجد کشور،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانونهای مساجد کشور امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان زنجان به تشریح برنامه های این ستاد در سطح مساجد کشور پرداخت و اظهار داشت: جشنواره های ملی با محوریت اهل بیت(ع) هر ساله به میزبانی یکی از استان‌ها با حضور فعالان و اندیشمندان مسجدی برگزار می شود.

 

وی با بیان این‌که در قالب این جشنواره هر استان متولی برگزاری سوگواره ای در سطح ملی برای تبیین سیره و زندگانی یکی از ائمه اطهار(ع) است، گفت: زنجان میزبان دبیرخانه اولین سوگواره خامس آل عبا(ع) است که انتظار می رود فعالان فرهنگی و دینی استان با توجه به عنوان شور و شعور حسینی در زنجان بتوانند میزبانی شایسته از سوگواره داشته باشند..

 

طاهریان با اشاره به این‌که برنامه های این سوگواره در طول سال و برگزاری مسابقات مختلف آن در ماه های محرم و صفر خواهد بود، گفت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره توسعه و ترویج قرائت و تلاوت ادعیه معتبر مربوط به ائمه اطهار و تبیین مفاهیم آن در سطح جامعه است، ضمن این‌که به دنبال بهره گیری از ظرفیت کانون های مساجد در تولید محتوای ارزشی و دینی هستیم.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور افزود: طبق برنامه‌ریزی های به‌عمل آمده، استان هرمزگان فعالیت خود را با محوریت امام سجاد(ع)، استان زنجان با محوریت امام حسین(ع)، استان لرستان با عنوان «امام متقین» منصوب به امام علی(ع) و برنامه های استان بوشهر برای تبیین معارف امام هادی(ع) است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 14 هزار و 690 کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور خبر داد و اظهار داشت: 4 هزار و 500 باب از این کانون های فرهنگی هنری دارای کتابخانه مخزن دار و 5 هزار و 500 کانون نیز دارای کتابخانه باز هستند، 618 کانون نیز به صورت تخصصی و شش هزار و 500 مرکز نیز در سطح روستاها فعالیت می کنند.

 

طاهریان با اشاره به این‌که 27 هزار کانون مسجدی مجری طرح تلاوت نور در کشور هستند، اضافه کرد: جشنواره سرود روستایی با موضوع امام رضا(ع)، امامزاده شاه چراغ(ع) و حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های ستاد عالی کانون‏های فرهنگی هنری مساجد است که به میزبانی یکی از روستاهای استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

 

وی توسعه کانون های مساجد در روستاها را از مهم ترین اولویت های کاری ستادعالی کانون های مساجد کشور دانست و گفت:60 اثر به مرحله کشوری جشنواره سرود روستایی راه پیدا کرده است که برگزیدگان این مرحله نیز بهمن ماه سال جاری با حضور در هرمزگان به رقابت خواهند پرداخت./935/پ203/ب

ارسال نظرات