۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۵۱۲۱۵
آیت‌الله طباطبایی نژاد:

مردم در روز 9 دی بصیرت و وفاداری به امام و ولایت را نشان دادند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به سالروز 9 دی ماه گفت: انصافاً مردم در روز 9 دی بصیرت و وفاداری خود را به امام و ولایت به منصه ظهور گذاشتند و نقطه عطفی برای حرکت‌های بیداری اسلامی در جهان شد.
1/ آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای ستاد دهه فجر و مراسم نهم دی ماه استان اصفهان، این ایام را جزء افتخارات ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: 9 دی و 22 بهمن جزء میراث فرهنگی و معنوی این کشور است، از این‌رو باید برای جاودانه کردن آن‌ها در تاریخ و زنده نگه‌داشتن دستاوردهای آن‌ها تلاش کنیم.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: انصافاً مردم در روز 9 دی بصیرت و وفاداری خود را به امام و ولایت به منصه ظهور گذاشتند و نقطه عطفی برای حرکت‌های بیداری اسلامی در جهان شد.

وی اظهار داشت: انقلاب کردن یک ملت سخت است اما مشکل‌تر از آن حفظ انقلاب است، هر ملتی که بخواهد در برابر مستکبران بایستد باید با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم کند و متحمل سختی‌های فراوانی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: باید بصیرت افزایی را در اولویت کارهای خود قرار دهیم چرا که به فرموده حضرت علی(ع) کوری، نداشتن چشم نیست بلکه انسان بی‌بصیرت کور است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان سوریه و لبنان را خط مقدم جنگ ایران با استکبار جهانی دانست و افزود: پیروزی غزه، پیروزی کامل ایران بود و دوست و دشمن بر این امر اذعان داشتند.

وی اذعان داشت: 22 بهمن امسال به واسطه افزایش تحریم‌ها و قطع کانال‌های ماهواره‌ای ایران از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است لذا می‌طلبد که مردم با اقتدار و بصیرت و با صدایی به مراتب بلندتر از سال‌های قبل پیام ایران و اسلام و حمایت خود از نظام و ولایت را به گوش جهانیان برسانند.

آیت‌الله طباطبایی به تقارن ایام استقبال از دهه فجر امسال با هفته وحدت و میلاد نبی اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: با توجه به توهین‌هایی که به ساحت رسول اکرم(ص) صورت گرفت تلاش شود تا برنامه‌هایی در خور جایگاه ایشان پیش بینی شود.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه گفت: بالاترین بعد انسانی و شخصیتی متعلق به پیامبر اکرم (ص) است لذا تا پایان تاریخ عده‌ای از عشق او و عده‌ای به واسطه عناد ایشان می‌میرند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار جعفر عسگری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد دهه فجر و مراسم 9 دی پرداخت و گفت: بیست و چهار کمیته در مرکز استان و سی ستاد شهرستانی تشکیل شده است.

در ادامه حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مسؤول دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به عنوان دبیر کمیته ادیان توحیدی از برگزاری همایش بین المللی با موضوع کار و تولید خبر داد و گفت: تاکنون سه نشست علمی تخصصی با حضور ادیان زرتشتی، مسیحی و یهودی برگزار شده که هر یک از ادیان در موضوعات مطرح شده نظرات دین خود را ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام معتمدی، مشاور مدیر کل و رییس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان نیز در مورد برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فعالیت ویژه 1400 کانون فرهنگی هنری در مساجد به مناسبت 22 بهمن و 9 دی خبر داد، گفت: همزمان با دهه فجر جشنواره شعر فجر در استان اصفهان برگزار می‌شود.

در پایان این دیدار سرهنگ دوم علی مقوا ساز، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان از برنامه‌های بسیج در این ایام سخن گفت و اظهار داشت: دومین همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب با حضور 170 میهمان خارجی در اصفهان برگزار می‌شود.

وی شناسایی افراد، دولت‌ها و سازمان‌های فعال در موضوع عفاف و حجاب، شبکه سازی اجتماعی عفاف و حجاب و تعامل، هماهنگی بین کشورهای اسلامی در موضوع عفاف و حجاب و تلاش جهانی جهت دفاع از حقوق زنان محجبه را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

مقوا ساز از فراخوان بین المللی آثار برگزیده، چاپ کتاب و نرم افزار، حضور کارشناسان عفاف و حجاب، برگزاری نمایشگاه و ایجاد بانک سوالات و شبهات عفاف و حجاب را از جمله اقدامات صورت گرفته دانست./993/د101/پ

ارسال نظرات