۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۵۱۲۸۱

گردهمایی مدیران مدارس علمیه آذربایجان‌غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مدیران مدارس علمیه استان آذربایجان‌غربی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام قهرمانی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی امروز در گردهمایی مدیران مدارس علمیه استان آذربایجان‌غربی با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت: ملت ایران در حماسه تاریخی 9 دی بیعتی دوباره با آرمان های امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی بستند.

 

وی با اشاره به این‌که مردم ایران به حمایت از رهبری یکپارچه به پا خواستند وعظمت نظام اسلامی را به رخ جهان کشیدند، خاطرنشان کرد: این حادثه عظیم در تاریخ کشور ماندگار خواهد بود، چراکه گواهی بر هویت اصیل شیعی ملت ایران حکایت دارد.

 

حجت الاسلام قهرمانی با تشریح ابعاد مختلف فتنه 88 تصریح کرد: حضور حماسی ملت در 9 دی نظام اسلامی را بیمه کرد و در حقیقت به جرات می توان اذعان داشت که حماسه نهم دی روز سرکوب فتنه و فتنه‌گر با شعار لبیک یا حسین بود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی ادامه داد: حماسه 9 دی ثابت کرد که مردم ایران عاشق ولایت هستند، اگر مردم کوفه به اهل بیت(ع) لبیک نگفتند و صدای هل من ناصر ینصرنی امام حسین را نشنیدند، امروز مردم ایران بعد از گذشت 1400سال به ندای رهبرشان لبیک گفته چراغ انقلاب را روشن نگه داشتند.

 

همچنین حجت الاسلام عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان در سخنانی با اشاره به زمان‌بندی امتحانات نیم سال اول تحصیلی حوزه و نحوه برگزاری آزمون های پایان ترم اظهار داشت: زمان برگزاری امتحانات حوزه علمیه استان 24 دی تا دوم بهمن خواهد بود.

 

وی با تأکید بر حضور طلاب مدارس علمیه سراسر استان در جشنواره علامه حلی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس علمیه کار گروه پژوهش در هر یک از مدارس راه اندازی کنند تا با شناسایی آسیب ها و اجرای راهکاهای لازم، شاهد ارتقای سطح سواد پژوهشی طلاب باشیم.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان همچنین خواستار شناسایی طلاب نخبه و مستعد در مدارس علمیه شهرستانی شد و گفت: بایستی مقدمات لازم برای برگزاری المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه استان فراهم شود تا در آینده ضمن شناسایی استعدادها، نسبت به پرورش و ارتقای سطح علمی طلاب مستعد قدم برداریم./935/پ202/پ

ارسال نظرات