۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۵۱۲۹۹
معاون پژوهش جامعة المصطفی:

دشمنان در جهت نابودی کیان و هویت تشیع گام بر می‌دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مؤسسه جامعة المصطفی العالمیة(ص) با اشاره به این‌که دشمنان در جهت نابودی کیان و هویت تشیع هستند، گفت: توجه داشته باشیم که تشیع به سبب کم کاری ما ضربه نخورد و مانند جنگ صفین که امیر مومنان(ع) به سبب کم‌کاری برخی از اصحاب فرمود«من از دست شما آرزوی مرگ می‌کنم» امام زمان(عج) از دست ما ناراحت نشوند.
حجت الاسلام محمدجعفر علمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جعفر علمی، معاون پژوهش مؤسسه جامعة المصطفی العالمیة(ص) پیش از ظهر امروز در همایش تقدیر از پژوهشگران انجمن‌های علمی برتر جامعة المصطفی‌العالمیة(ص) که در مجتمع آموزش عالی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امروزه هزینه‌های که در حوزه‌های علمیه به برکت انقلاب اسلامی جهت پژوهش مصرف می‌شود برابر با هزینه‌های پانصد ساله پژوهش در تشیع است.

وی ادامه داد: هر چند امکانات حوزه‌های علمیه جهت تحقیق و پژوهش نسبت به دانشگاه‌ها بسیار کم است ولی باید توجه داشت که هدف ما خدمت به ائمه(ع) است و همان‌گونه که علمای سابق با کم بود امکانات، خدمات زیادی را انجام دادند ما نیز باید تمام تلاش خود را جهت ترویج معارف اهل‌بیت(ع) انجام بدهیم و نسبت به مشکلات صبور باشیم.

معاون پژوهش مؤسسه جامعة المصطفی العالمیة(ص) با اشاره به این‌که باید پژوهشگران افزون‌بر تحقیق، نسبت به پیرامون خود توجه داشته باشند، اظهار داشت: امروزه در جهان جریان‌ها فکری گوناگونی از مسلمانان و غیر مسلمانان در سطح بین‌الملل نسبت به مذهب تشیع تمرکز دارند تا با شناخت نقطه ضعف‌های شیعیان، مذهب تشیع را به سوی ضعف بکشانند.

وی اضافه کرد: در حدود چهل سال پیش تنها دو کتاب و چند مقاله از تشیع به زبان انگلیسی چاپ و منتشر می‌شد و کسی در جهان تشیع را نمی‌شناخت، اما امروزه دشمنان از زوایایی مختلفی تشیع را بررسی کرده و در مورد این مذهب کتاب می‌نویسند، البته نه برای رضای خدا بلکه برای ایجاد بدگمانی در مردم جهان نسبت به تشیع است.

حجت‌الاسلام علمی در ادامه به اقدامات جریان‌های فکری منحرف جهت به چالش کشیدن تشیع اشاره کرد و گفت: امروزه جریان‌های فکری منحرف مانند وهابیت و برخی از جریان‌های فکری که با عنوان اخبارگران در میان شیعیان هندوستان و غرب به وجود آمده سعی در دور کردن شیعیان از نائبان عامه امام عصر(عج) هستند.

وی تصریح کرد: اگر شیعیان از مرجعیت عامه که فقها هستند دور شود همانند مردم کشورهای مصر و لیبی سر درگم خواهند شد، در حالی که نائبان عامه امام زمان(عج) حافظان معارف و مکتب اهل‌بیت(ع) هستند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیة(ص) در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به پژوهشگران گفت: پژوهش‌ها باید بر اساس نیاز جامعه و ذوق افراد صورت گیرد.

وی افزود: پژوهشگران باید سعی کنند تا تحقیقات علمی خود را به زبان‌ کشورهایشان منتشر کنند تا در دسترس بشریت باشد، همچنین نسبت به مسائلی و شبهاتی که دشمنان مطرح می‌کنند تحقیقات و پژوهش کنند.

حجت الاسلام علمی با اشاره به این‌که دشمنان درصدد از بین بردن کیان و هویت تشیع هستند، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که تشیع به سبب کم کاری ما ضربه نخورد و مانند جنگ صفین که امیر مومنان(ع) به سبب کم‌کاری برخی از اصحاب فرمود«من از دست شما آرزوی مرگ می‌کنم» امام زمان(عج) از دست ما ناراحت نشوند./993/پ202/ن

ارسال نظرات