۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۵۱۶۵۳
یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرد؛

گروه های ضد اسلامی امنیت انگلیس را تهدید می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ یک موسسه تحقیقاتی انگلیسی با انتشار آمار نگران کننده در مورد حمله به مسلمانان این کشور اعلام کرد که فعالیت های روزافزون گروههای ضد اسلامی و راستگرا باعث به خطر افتادن امنیت داخلی انگلیس خواهد شد.
گروههاي راستگراي انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، یک مرکز تحقیقاتی ضد فاشیستی در انگلیس هشدار داد که فعالیت رو به گسترش گروههای راستگرا و ضد اسلامی موج جدیدی از خشونت های سیاسی و فعالیت های تروریستی مانند کشتار مسلمانان در نروژ به همراه خواهد داشت.

 

در 22 ژوئیه2011 جوانی نروژی به نام آندرس بریویک ابتدا یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ادارات اسلو منفجر کرد که منجر به کشته شدن 7 نفر گردید و سپس به جزیرهٔ اوتوئیا محل برگزاری اردوی هواداران حزب کارگر نروژ رفت و در یک تیراندازی گسترده شصت و نه تن از شرکت‌کنندگان را اکثراً نوجوان بودند به قتل رساند. در جریان این دو حمله مجموعا هفتاد و هفت نفر جان خود را از دست دادند. بریویک در جریان بازجویی به پلیس گفته بود حملات تروریستی وی اقدامی بود که برای هشدار نسبت به خطر ترویج اسلام در نروژ ضروری بود.


نایجل کاپسی، رییس مرکز مطالعات ضد فاشیستی در دانشگاه تیساید انگلیس گفت: هر روز جنایت های زیادی در این کشور صورت می گیرد که رسانه ها توجه چندانی به آنها نمی کنند، ما باید دقیقا بدانیم گروههای راستگرا و ضد اسلامی تا چه حد در این جریانات دخیل هستند.


هشدارهای این موسسه تحقیقاتی پس از آن مطرح می شود که آمارهای جدید نشان دادند در حدود پانصد حمله ضد اسلامی از ماه مارس میلادی تاکنون در انگلیس صورت گرفته و بیش از نیمی از آنان از سوی گروههای راستگرا بوده است.

 

در گزارش منتشر شده توسط این موسسه به این نکته نیز اشاره شده است که فعالیت های روزافزون گروههای ضد اسلامی و راستگرا باعث به خطر افتادن امنیت داخلی انگلیس خواهد شد.


طبق آمارهای ذکر شده، در نه ماه گذشته چهارصد و نود و شش مورد شکایت از سوی مسلمانانی که مورد حمله قرار گرفته اند مطرح شده است.


از هر ده مورد شکایت بیش از شش مورد آن مربوط به زنان مسلمانان بوده است که مورد آزار و اذیت گروههای افراطی قرار گرفته اند و یک مورد نیز مربوط به حمله به مساجد بوده است. 

 

گفتنی است در ماههای اخیر فعالیت گروههای راستگرا و ضد اسلامی در انگلیس به شدت افزایش یافته و این گروهها پس از موفقیت در توسعه فعالیت های خود در این کشور در سالهای گذشته هم اینک به دنبال ایجاد شرایطی به مراتب مشکل تر برای زندگی مسلمانان در انگلیس هستند./990/ب902/ک

ارسال نظرات