۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۵۱۷۴۵
علمای اهل سنت عراق:

آرزوی استکبار جهانی قیام ملت ایران علیه نظام خود است

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل سنت عراق در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان پارلمان این کشور درباره کشیدن شدن تظاهرات از شهرهای عراق به تهران، تاکید کرد: قیام ملت ایران علیه نظام خود، رویایی نظام سرمایه داری استبکاری است.
مجمع علماي اهل سنت عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل سنت عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا بر عهده دارد در پیامی از تلاش برخی نمایندگان پارلمان برای برانگیختن فتنه مذهبی در این کشور و همچنین دخالت در امور داخلی ایران به شدت انتقاد کرد.

 

در این پیام آمده است: برخی از نمایندگان به جای اینکه از وحدت ملی دفاع کرده و نمونه ای از فداکاری و ایثار را به نمایش بگذارند، تنها به فکر مصالح شخصی و حزبی خود بوده و پروژه فتنه مذهبی را آغاز کرده اند. همه اختلافات باید بر اساس قانون حل و فصل شود و هیچ کس حق ندارد به عرض اندام در جامعه پرداخته و مشکلات گذشته را به کشور بازگرداند.

 

مجمع علمای اهل سنت افزود: یکی از نمایندگان درباره تظاهرات رخ داده در یکی از مناطق کشور می گوید که این تظاهرات تا رسیدن به تهران متوقف نخواهد شد. این تظاهرات چه ارتباطی به ایران دارد و این نماینده چرا باید نام ایران را بر زبان بیاورد.

 

این مجمع با اشاره به تشابه رفتار این نماینده با صدام، اظهار داشت: صدام و حزب دیکتاتورش همواره رویای فتح تهران را داشتند و مشخص نیست این نماینده نیز در رویای فتح تهران است یا اینکه گمان می کند که ملت ایران علیه نظام خود قیام خواهد کرد. البته رویای قیام ملت ایران علیه نظام خود، رویای استکبار سرمایه داری به شمار می آید.

 

در ادامه این پیام تاکید شده است: نکته مهم این سخنان این است که تهران چه ارتباطی با مشکلات داخلی که برخی از نمایندگان پارلمان آن را برانگیخته تا شیعیان و سنی ها و همه شهروندان در آتش آن بسوزند، دارد و آیا درست است که برخی از سیاستمداران در این مرحله حساس به دوستان خود حمله ور شوند.

 

مجمع علمای اهل سنت بر لزوم محاکمه عوامل فتنه در عراق تاکید کرد و بیان داشت: پارلمان باید با نمایندگانی که درصدد شعله ور شاختن آتش فتنه و سنگ اندازی به سوی کشورهای همسایه است به شدت برخورد کند.

 

این مجمع در پایان، تاکید کرد: اتهام افکنی و استفاده نمایندگان از القاب زشت و ناپسند علیه یکدیگر و مذاهب کشور به شدت زننده است. نمایندگان و سیاستمداران باید به فکر مصالح ملت و کشور باشند نه اینکه در پی  تعطیلی پارلمان و شعله ور ساختن آتش جنگ مذهبی باشند./980/ب902/ک

ارسال نظرات