۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۵۱۷۸۱
در خوزستان؛

سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد از برگزاری سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در خوزستان خبر داد.
حسين براتي

حسین براتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در خوزستان خبر داد و گفت: این جشنواره ویژه عملیات ثامن الائمه و با عنوان باب الفتح در استان خوزستان برگزار خواهد شد. 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان تصریح کرد: این جشنواره از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دبیر کانون تخصصی ایثار و شهادت باقرالعلوم آبادان به مناسبت عملیات غرور آفرین ثامن الائمه در استان برگزار می شود.

براتی با بیان این که جشنواره در دو بخش عمومی و ویژه برگزار می شود تأکید کرد: اعزام به جبهه، خاطرات شیرین و شنیدنی، تشییع پیکر مطهر شهدا و شهدای گمنام، لحظه های نبرد، شهادت همزمان، ارسال کمک های مردمی، خاطرات والدین، همسران و فرزندان شهدا، زندگی در جبهه، خاطرات شهداء، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و فرماندهان از مهم ترین بخش های عمومی این جشنواره به شمار می روند.

وی با اشاره به بخش های ویژه این جشنواره اظهار داشت: خاطرات رزمندگان از عنایات حضرت امام رضا(ع) در عملیات ثامن الائمه و همچنین ارتباط معنوی شهداء با امام رضا(ع) از بخش های ویژه این جشنواره هستند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان ابراز داشت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره خاطره نویسی باب الفتح 30 دی ماه جاری است و جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در 19 بهمن ماه جاری برگزار می شود.

براتی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اهواز، امانیه، خیابان سقراط شرقی، روبروی بانک ملی، پلاک 5، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان و یا پست الکترونیکی Abadan.samen@yahoo.com ارسال و برای اطلاعات بیشتر با شماره های 3365536- 3731742- 3731743 و نمابر 3365535 با پیش شماره 0611 تماس و یا به وبلاگ baboalfath.blogfa.com مراجعه کنند.  

وی اضافه کرد: از آنجا که هدف از جشنواره جمع آوری خاطرات ناگفته و مغفول مانده می باشد، فقط خاطراتی پذیرفته می شوند که در کتاب یا ویژه نامه ای چاپ نشده باشند و از نظر محتوایی و ظاهری خاطراتی که در قالب ادبی ضعیف نیز نگاشته شده در صورتی که در جایی به پاپ نرسیده اند مورد قبول واقع می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان اظهار داشت: حجم خاطرات حداقل 2 و حداکثر 10 صفحه A4 باشد و در خاطرات ارسالی عناصر اصلی یعنی زمان خاطره، مکان وقوع خاطره، استناد(معرفی اشخاصی که راوی از آنها نام می برد)، انسجام و به هم پیوستگی حوادث و وقایع باید رعایت شود.

براتی یاد آور شد: کلیه آثار باید به صورت تایپ شده با قلم Lotus، اندازه قلم 14، در ابعاد A4، حداکثر 18 سطر در هر صفحه، به آدرس پست الکترونیک جشنواره و یا بر روی لوح فشرده(CDیا DVD) به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره ارسال شود و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به این که شرکت کنندگان باید اطلاعات زیر را به صورت دقیق در ابتدای آثار تایپ و عکس 4×3 و تصویر شناسنامه خود را نیز ضمیمه کنند، اظهار داشت: نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، تحصیلات، رشته تحصیلی، آدرس دقیق منزل، کد پستی، شماره تلفن منزل، محل کار و همراه نیز ضروری است./9461/ت303/ب

ارسال نظرات