۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۵۱۸۰۵
سخنگوی قوه‌قضاییه خبر داد؛

صدور حکم برای دو رمال منتسب به دولت و انتقال فائزه هاشمی به انفرادی

خبرگزاری رسا - سخنگوی دستگاه ‌قضا در نشست خبری از صدور حکم این دستگاه برای دو رمال منتسب به دولت و همچنین انتقال فائزه هاشمی به سلول انفرادی خبر داد.
حجت الاسلام محسني اژه اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای قوه‌قضاییه در نشست مطبوعاتی که بعد ازظهر امروز یازدهم دی ماه در ساختمان قوه‌قضاییه شماره 2 برگزار شد، بیان داشت: من فکر نمی‌کنم بانک مرکزی برای معرفی اخلال‌گران مالی کوتاهی کند، بانک مرکزی لوح‌فشرده‌ای به قوه‌قضاییه ارسال کرده که حاوی اطلاعات تعدادی از اخلال‌گران مالی است و قوه‌قضاییه در حال بررسی اسامی است.
حجت الاسلام اژه‌ای درباره اخلال گران بازار سکه و ارز اظهار داشت: متاسفانه افرادی در بازار سکه و ارز اختلالاتی ایجاد کرده‌ و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده‌اند و اقدامات قوه قضاییه به صورت مستمر ادامه دارد.
سخنگوی قوه‌قضاییه اضافه کرد: با ورود دستگاه‌های امنیتی و قوه‌قضاییه کار تمام نمی‌شود و باید همه کمک کنند تا اخلال‎‌گران را بتوان مجازات کرد، این مساله به این معنا نیست که اقدامات دستگاه‌های امنیتی و قوه‌قضاییه کار ساز نیست بلکه با اقدام به موقع می‌توان جلوی سوء استفاده اخلال‌گران را گرفت.
وی در رابطه با این که آیا دادستان حق دارد نماینده مجلس را به خاطر گفته‌هایش مورد پیگرد قانونی قرار دهد، بیان داشت: در قانون نگاشته شده که اگر نماینده‌ای در انجام وظایف خود کاری انجام دهد نمی‌توان نماینده مجلس را مجرم خطاب کرد اما اگر نماینده‌ای در بیان خود به شخصی توهین کند و طرف مقابل شاکی باشد قابل پیگرد قانونی است.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای تاکید کرد: پرونده‌های رمالی که در جامعه به دولت منتسب شد اینگونه نبود که دولت در آنها نقش داشته باشد بلکه افرادی عادی بودند و دستگاه قوه‌قضاییه برای رمالان حکم صادر کرد.
وی ادامه داد: من از رسانه‌ها تقاضا دارم پرونده‌‌ای  را که در جامعه بیان می‌شود برای اذعان عمومی تشریح کنند تا مردم دچار شک و شبهه نشوند.
وی در رابطه با به انفرادی رفتن فائزه هاشمی رفسنجانی گفت: فائزه هاشمی رفسنجانی در زندان بی‌نظمی کرده که ریس زندان برای او تنبیهی در نظر گرفته است و در حال حاضر 3 روز در انفرادی به سر می‌برد.
سخنگوی قوه‌قضاییه در رابطه با آزادی مشروط جوانفکر بیان داشت: نشنیده‌ام که جوانفکر در خواست آزادی مشروط کرده باشد ولی آزادی مشروط دارای شرایطی است که دادگاه تشخیص می‌دهد.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به این که موسوی و کروبی تا به حال تغیر رفتاری داشته‌اند، اظهار داشت: قوه قضاییه اکنون در تغییر رفتار موسوی و کروبی مشاهداتی نداشته است.
وی ادامه داد: در جهان مدعیان آزادی وجود دارند که در عمل و شعارشان تناقض بیداد می‌کند و شبکه‌هایی چون پرس‌تی‌وی و العالم را قطع کرده‌اند به دلیل این که به مردم جهان آگاهی می‌رساند که در قطع این شبکه‌ها می‌توان دو اقدام حقوقی و سیاسی داشته باشیم.
حجت الاسلام محسن اژه‌ای در پایان پاسخ به سؤال خبرنگار رسا بیان داشت: فکر نکنم که آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص بیان شدید نمایندگان مجلس نسبت به وی در دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده باشد و این‌گونه شکایت‌ها منافاتی با آزادی‌ بیان ندارد./9599/پ203/ج
ارسال نظرات