۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۵۱۸۱۹
حجت الاسلام نبویان:

اسلامی شدن دانشگاه ها در گرو همفکری اساتید حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همفکری اساتید حوزه و دانشگاه برای اسلامی شدن دانشگاه ها امری ضروری است.
حجت الاسلام نبويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در برنامه راه سوم شبکه دو، با اشاره به بحث اسلامی شدن دانشگاه ها بر ضرورت همفکری اساتید حوزه و دانشگاه برای رسیدن به دانشگاهی اسلامی تأکید کرد.
وی با بیان این که یکی از راه های رسیدن به دانشگاه اسلامی استفاده از اساتید آشنا به مبانی اسلامی است، ابراز کرد: در صورت توجه به این امر دانشجویان با مبانی دینی بیشتر آشنا می شوند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که برای اسلامی شدن دانشگاه ها باید به ظواهر دانشگاه نیز توجه کرد، اظهار داشت: ظاهر دانشگاه باید نشان دهنده ایمان و متناسب با سازه های اسلامی باشد.
حجت الاسلام نبویان تحول در متون دانشگاهی را از دیگر امور اساسی برای اسلامی شدن دانشگاه ها دانست و گفت: در برخی از رشته ها، دانشجویان با معارف دینی و مبانی اسلامی آشنا نمی شوند و باید برای این نقطه ضعف چاره ای اندیشیده شود.

وی در ادامه با بیان این که برخی از بانوان به خاطر اختلاط در دانشگاه ها از تحصیل علم باز مانده اند بر ضرورت راه اندازی دانشگاه های ویژه بانوان تأکید کرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات