۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۵۱۸۵۵
یکی از علمای سنی عراق:

اهل تسنن عراق پیرو اهل‎بیت هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای سنی عراق با اشاره به مسالمت آمیز بودن اعتراضات رخ داده در الانبار عراق، همه معترضان را به وحدت دینی فراخواند و تاکید کرد: سنی های عراق عاشق و پیرو اهل بیت(ع) هستند.
شيخ عبدالملک سعدي از علماي سني عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالملک السعدی از علمای اهل تسنن عراق ساکن اردن با حضور در میان شهروندان معترض در شهر الانبار عراق که نسبت به عدم آزادی برخی از زندانیان بی گناه در روزهای گذشته به راهپیمایی می پردازند، بر لزوم پرهیز از شعارهای فتنه انگیزانه تاکید کرد.

 

وی خطاب به معترضان که همه آنان از اهل تسنن هستند، گفت: همگی شما شیعه هستید، زیرا اهل بیت(ع) را دوست دارید، شیعیان نیز سنی به شمار می آیند چون سنت نبوی را مقدس شمرده و سنت را پس از قرآن به عنوان یکی از اصول استنباط احکام می دانند.

 

شیخ السعدی که به دلیل تنش در استان الانبار به عراق سفر کرده است، ادامه داد: تظاهرات صورت گرفته باید کاملا عراقی و به دور از هر نوع شیوه های مذهبی صورت گیرد. سنی و شیعه در قاموس ملت عراق جای دارند و از معترضان می خواهم از شعارهای فتنه انگیزانه که وحدت ملی را مورد هدف قرار داده و عراق را بازنده اصلی آن می دانند به شدت خودداری کنند.

 

این عالم سنی تاکید کرد: ما نمی خواهیم شعاری در الانبار سر داده شود که اسباب ناراحتی دیگران را فراهم کند و به کشور ضربه وارد سازد. همه عراقی ها یکسان هستند و نباید به مذهب آنان توجه کرد.

 

وی افزود: امام صادق(ع) را به یاد آورید که معلم ابی حنیفه بود، شما نیز باید این اصل را به خاطر بسپارید که همه در انتخاب مذهب آزاد هستند. تظاهرکنندگان در الانبار راه امام حسین(ع) را در پیش گرفته اند و نباید آنان را طایفه ای جلوه داد.

 

السعدی با اشاره به ارتباط عمیق علمای سنی و همچنین شهروندان اهل سنت عراق با مراجع تقلید نجف و کربلا، اظهار داشت: این تجمع هیچ وابستگی به مسائل قومیتی و طایفه ای و نژادی و مذهبی ندارد، بلکه معترضان در پی تحقق خواسته های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همه عراقی ها هستند.

 

این عالم سنی خاطر نشان ساخت: از تظاهرکنندگان می خواهم همه مردم را در آغوش بگیرند و به کسانی که به انحراف کشیده شده اند، بخواهند تا به راه راست بازگردند. این اعتراضات باید کاملا مسالمت آمیز باشد و اجازه نمی دهیم فردی به نیابت از معترضان به بیان سخنان فتنه انگیزانه بپردازد.

 

وی ادامه داد: ما امت حضرت محمد(ص) هستیم و راه اهل بیت(ع) را در پیش گرفته ایم، بزرگ ترین دلیل برای عشق به اهل بیت(ع) نیز بیان صلوات کامل بر محمد و آل محمد(ص) است.

 

این عالم سنی در بخش پایانی سخنان خود از نیروهای امنیتی خواست حمایت تظاهرکنندگان را برعهده گیرد.

 

گفتنی است جمعی از شهروندان استان سنی نشین الانبار عراق در اعتراض به برخی بازداشت ها و ادامه حبس افراد بی گناه به خیابان ها آمده و خواستار آزادی این افراد شده اند.

 

برخی از سیاستمداران فتنه گر وابسته به قطر، ترکیه و عربستان سعودی در میان معترضان نفوذ کرده و درصدد به خشونت کشیدن اعتراضات و مذهبی جلوه دادن آن هستند./980/ب901/ک

ارسال نظرات