۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۵۱۸۹۸
استاد حوزه علمیه نجف:

تهدیدهای تروریستی سبب گسترش عزاداری حسینی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه نجف با اشاره به حملات تروریستی علیه زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین(ع) تاکید کرد که افزایش تهدیدات تروریستی به افزایش عزم و اراده عاشقان حسینی برای احیای شعائر حسینی منجر می شود.
فرحان الساعدي ، استاد حوزه علميه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ فرحان الساعدی، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه نجف اشرف در گفت‎وگو با خبرگزاری الفرات نیوز از هدف قرار دادن زائران اربعین حسینی ابراز تاسف کرد و گفت: هدف قرار دادن زائران اربعین حسینی در برابر موج بشری که به عشق سرور و سالار شهیدان سوی سرزمین آزادی و قهرمانی کربلا رهسپار شده اند، بی فایده است.

 

وی افزود: شعائر حسینی، عزم و اراده ای است که با انفجارهای تروریستی شکست نمی خورد. این شعائر نمونه ای از بذل و عطا و خضوع در برابر خداوند به وسیله یادآوری مظلومیت امام حسین(ع) و خاندان و یارانش است.

 

حجت الاسلام الساعدی با اشاره به پیاده روی میلیونی مومنان به سوی کربلا، تصریح کرد: مومنان با وجود تهدیدهای تروریستی به سوی کربلا روانه شده اند تا پیکرهای کسانی که به خاطر بقای دین اسلام جانفشانی کردند را در آغوش بگیرند. هرچه تهدیدهای امنیتی بیشتر باشد عزم و پافشاری مردم برای احیای شعائر حسینی افزایش می یابد و هرگاه انفجارهای تروریستی گسترش پیدا کنند تفکر استشهادی امام حسین(ع) نیز گسترش می یابد.

 

استاد حوزه علیمه نجف اظهار داشت: حماسه حسینی در تثبیت پایه های وحدت ملی نقش عمده ای دارد. مشارکت پیروان مذاهب و ادیان مختلف در احیا و بزرگداشت اربعین حسینی جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) یک انقلابی بهار اسلامی است و مومنان و انقلابیون سراسر جهان باید به قضیه حسینی ایمان آورده و با نیروی عاشورایی در برابر ظلم و طاغوت بایستند.

 

این پژوهشگر حوزه تاکید کرد: مومنان و انقلابیون با استفاده از حماسه عاشورا به مقابله کفر بروند و دستهای خود را برای بیعت با ظالم دراز نکنند./980/ب902/ک

ارسال نظرات