۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۵۲۰۵۶

نگارش بیش از 400 مقاله پژوهشی از سوی طلاب حوزه علمیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برای کسب نمره پژوهشی در امتحات پایان ترم بیش از 400 مقاله پژوهشی تدوین و نگارش می کنند.
نگارش بیش از 400 مقاله پژوهشی از سوی طلاب حوزه علمیه تبریز

حجت الاسلام داوود محمدزاده، معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فعالیت‌های این معاونت در سه ماهه گذشته پرداخت و اظهار داشت: سعی شده برنامه های آموزشی این مرکز پژوهش‌محور بوده و طلاب از نخستین سال‌های ورود به حوزه با مبانی تحقیق و پژوهش آشنا باشند.

 

وی با اشاره به این‌که ساز و کار ویژه‌ای برای برنامه‌های پژوهشی حوزه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: هر یک از طلاب پایه های دو به بالا حوزه علمیه تبریز در دوران تحصیل در نیم‌سال اول با انتخاب موضوع، تائید استاد راهنما و همچنین آغاز تحقیقات دینی، به ارائه مقاله‌ای پژوهشی مبادرت دارد.

 

حجت الاسلام محمدزاده گفت: طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برای کسب نمره پژوهشی در امتحات پایان ترم بیش از 400 مقاله پژوهشی تدوین و نگارش می کنند، هر مقاله 5/2 نمره دارد که برای هر ماده درسی لحاظ خواهد شد، بنابراین اگر طلبه بتواند حداکثر این نمره را کسب کند، در تمامی مواد درسی 5/2 نمره اضافه خواهد شد.

 

معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز افزود: پیش از آغاز این طرح، کارگاه‌های آموزشی تحقیق و مقاله‌نویسی ویژه طلاب پایه‌های مختلف برگزار شده است، افزون بر این‌که اساتید مشاور و راهنما نیز دوره‌ای آموزشی برای نظارت و راهنمایی طلاب پژوهشگر گذرانده‌اند.

 

وی با اشاره به این‌که داوری مقالات در خود مدرسه علمیه صورت خواهد گرفت، گفت: بهترین مقاله پژوهشی در پایان ترم انتخاب و صاحب اثر مورد تجلیل قرار خواهد گرفت، همچنین به دنبال اجرای این طرح در ترم دوم سال تحصیلی در صورت موافقت مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور هستیم.

 

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به این‌که حضور طلاب این مرکز در جلسات مباحثه نیز نمره‌ای خاص در پایان ترم دارد، گفت: هر طلبه پس از انتخاب هم‌بحث و تکمیل فرم‌های مربوطه، در مباحثه دروس حوزوی با نظارت استاد شرکت می کند که این جلسات با حضور و غیاب طلاب همراه است.

 

معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در پایان از انتشار فصلنامه علمی پژوهشی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم، نخستین شماره نشریه برای فصل زمستان منتشر خواهد شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات