۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۵۲۰۸۴
متولی مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم:

رحلت آیت الله تهرانی ضایعه جبران ناپذیر برای تهران است

خبرگزاری رسا – متولی مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: رحلت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی مصداق بارز حدیث « اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء» است.
حجت‌الاسلام محمد تقديري، معاون فرهنگي آستان عبدالعظيم و مسئول مدرسه علميه عبدالعظيم

حجت الاسلام محمد تقدیری، متولی حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که همه علمای اسلام ستون‌های دین هستند و مانند قلعه‌های حصین مسلمانان و شیعیان را از شر دشمنان حفظ می‌کنند، در مورد شخصیت علمی و معنوی آیت‌الله مجتبی تهرانی تصریح کرد: شخصیت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی دارای سه ویژگی برجسته فقاهت، تقوا و مبارزه با دشمنان اسلام بود که در تداوم تحصیلات خود به شهر تهران و در بین مردم بازار آمد و با برپایی نماز جماعت در مسجد جامع بازار تهران به تبلیغ دین و شریعت اسلامی پرداخت.

وی در ادامه افزود: آیت الله تهرانی که در سال‌های اخیر در جایگاه مرجعیت بود، مباحث اخلاقی را به صورت کاملاً دسته بندی شده، مستدل، عمیق و با پشتوانه علمی قوی مطرح می‌کرد و جلسات اخلاقی منظم وی، محل درس آموزی تحصیل‌کردگان دانشگاهی و حوزوی بود.

حجت الاسلام تقدیری با اشاره به رحلت آیت الله تهرانی اظهار داشت: رحلت آیت الله تهرانی مصداق بارز حدیث « اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء» است یعنی رحلت ایشان شکافی را در اسلام ایجاد کرد که با هیچ چیزی نمی‌توان آن را پوشش داد.

وی در پایان تصریح کرد: علمای ربانی همچون آیت الله مجتبی تهرانی، آیت الله حق شناس و آیت الله مجتهدی(رحمهم الله) که در بین توده‌های مردم، دین و سبک زندگی دینی را ترویج و تبلیغ می‌کردند، عروج این بزرگواران ضایعه بزرگی را در جامعه ایجاد کرد که انشاءالله با توجه و عنایت حضرت بقیةالله(عج) ضایعه نبود علمای ربانی جبران شود و علمای دیگری را جایگزین این بزرگواران کند./958/ت302/ص

 

ارسال نظرات