۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۵۲۰۹۵
کارشناس و مبلغ حوزوی:

بلندترین پیام عاشورا زنده کردن عقل است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به فرازهایی از زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین گفت: اباعبدالله(ع) به دنبال نجات مردم از جهل بود و بلندترین پیام عاشورا احیای عقل است.
حجت الاسلام سيد حسين مؤمني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی، کارشناس و مبلغ حوزوی چهارشنبه شب در شبستان حضرت امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) در مراسم عزاداری اربعین حسینی، گفت: در روز اربعین دستور به خواندن زیارت امام حسین(ع) شده است.
وی افزود: در اثر حب به دنیا در روز و غروب عاشورا جنایاتی انجام شد که در تاریخ مثل و مانندی ندارد.
کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان این‌که در زیارت روز اربعین می‌خوانیم که امام حسین(ع) خون خود را در راه خداوند بذل کرد تا بندگان را از جهل نجات دهند،‌ خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای وفای به عهد بندگی تمام دارایی خود را داد، بذل و هبه متفاوت است، و امام حسین(ع) تمام سرمایه‌هایش را در راه خدا بذل کرد.
وی ادامه داد: هدف امام حسین(ع) حفظ اسلام بود و از این رو با این‌که می‌دانست یزید و سپاهیان وی حیا و رحم و مروتی ندارند، اهل‌بیت‌ خود را به همراه آورد.
حجت‌الاسلام مؤمنی اضافه کرد: اباعبدالله(ع) به دنبال ادا کردن امانت الهی و بیرون آمدن مردم از جهل بود، این جهل در برابر علم نیست، بلکه جهل در برابر عقل است، امام می‌خواست عقل‌های مردم را بیدار کند.
وی ابراز داشت: قاتلان امام حسین(ع) به دلیل نداشتن عقل جنایت‌های عاشورا را مرتکب شدند که در زیارت اربعین امام حسین(ع) به این موضوع اشاره شده است.
کارشناس و مبلغ حوزوی گفت: غلبه بر استعمار با استفاده از مکتب امام حسین(ع) امکان یافته است، ایشان تعلق به همه مردم دارد، هرکس می‌تواند از نور اباعبدالله استفاده و بهره ببرد.
وی با بیان این‌که برخی مخالف شور امام حسین(ع) هستند، ادامه داد:‌ همه مردم می‌توانند از امام حسین(ع) استفاده کنند، در برخی موارد این شورها منجر به شعور و معرفت می‌شود.
حجت‌الاسلام مؤمنی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین پیام واقعه عاشورا احیا و استفاده از عقل است، فرد در ظلمت و تاریکی به حیرت می‌افتد و با نور اباعبدالله(ع) امکان نجات می‌یابد.
وی اضافه کرد: بازگشت اهل‌بیت(ع) در یکی از اربعین‌های سال اول یا سال دوم پس از کربلا انجام شده است، اما بازگشت اهل‌بیت(ع) به طور قطع به کربلا صورت گرفته است، همچنین باید در نظر داشت که فهم این‌که آیا در نخستین اربعین بازگشت رخ داده ثمره عملی ندارد./914/پ202/پ
ارسال نظرات