۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۲۰۹۹

اعلام ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت دهه آخر صفر

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اداره تبلیغات و مناسبت های ویژه حرم مطهر رضوی با اعلام برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر، اجتماع عظیم عزاداران رضوی در شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را مهم‌ترین برنامه این دهه دانست.
حرم رضوي، امام رضا

حجت الاسلام محمود روحانی نژاد، مسؤول اداره تبلیغات و مناسبت های ویژه حرم مطهر رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره برنامه های دهه آخر ماه صفر در حرم مطهر رضوی، گفت: ویژه برنامه‌های سوگواری دهه آخر صفر همراه با مناسبت های اربعین حسینی، ارتحال پیامبر اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) از امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق‎‌ها، صحن‌ها و حسینیه امام رضا(ع) با حضور زائرین و مجاوران برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: برنامه‌های حرم مطهر در پنج روز اول، عصر ها از  ساعت 15 تا 20  و در پنج روز دوم از ساعت 15 تا 22:30 با اجرای قرائت قرآن، سخنرانی و عزاداری اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد که حجت الاسلام راشد یزدی در پنج شب اول  و حجت الاسلام رفیعی در پنج شب دوم بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) به سخنرانی می پردازند.

 

وی یکی از برنامه های حرم مطهر را اجرای موقوفه مهدیه قلی خان دانست و گفت: این برنامه هر ساله در دهه آخر صفر با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر در رواق کوثر برگزار می شود و برنامه دیگری نیز با حضور هیأت های مذهبی بعد از نماز صبح در رواق شیخ حر عاملی با اجرای مداحی، مرثیه سرایی، سخنرانی و سپس پذیرایی در مهمان سرای حضرت تا آخر صفر برگزار می گردد.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد، مهم ترین برنامه حرم مطهر در دهه آخر صفر را اجتماع عظیم عزاداران رضوی در روز 28 صفر عنوان داشت و گفت: اجتماع عظیم عزادارن رضوی، جمعه 22 دی بعد از نماز ظهر با حضور دوهزار هیأت مذهبی و زائران و مجاوران حرم مطهر در صحن جامع رضوی و با مداحی سیدمهدی میرداماد و هادی الهی برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در شب شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) پس از نماز مغرب و عشا، مراسم خطبه خوانی حضرت برگزار خواهد شد که این همایش بزرگ با سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی و خطبه خوانی حجت الاسلام اسلامی فر و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

 

وی از برنامه های آخرین روز صفر را مراسم شمع گردانی خدام حرم مطهر دانست و گفت: شمع گردانی خدام حرم مطهررضوی در آخرین روز صفر با اجرای همخوانی اشعار و عزاداری از محل اداره مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهارراه شهدا آغاز شده و تا بست شیخ طوسی و اجرای مراسم پایانی در صحن جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت.

 

مسؤول اداره تبلیغات و مناسبت های ویژه حرم مطهر رضوی در پایان درباره مراسم های سالگرد رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: به دلیل این که سالروز ارتحال حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با روز جمعه مصادف است، در این روز قبل از خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام رفیعی به سخنرانی می پردازد و بعد از نماز جمعه نیز زیارت پیامبر اکرم(ص) از راه دور اجرا خواهد شد./932/پ202/س

 

ارسال نظرات