۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۵۲۲۳۷
شیخ عیسی قاسم:

سال 2013 با قتل عام ملت بحرین آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با اشاره به پایان سال 2012 با شکنجه و سرکوب معترضان بحرینی و خودداری نظام آل خلیفه از اجابت خواسته های مردم، اظهار داشت: سال 2013 با قتل عام ملت بحرین آغاز شد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به پایان سال 2012 و ادامه شکنجه و کشتار ملت بحرین، گفت: سال 2012 به پایان رسید و سال نو را با ادامه مشکلات سیاسی در بحرین آغاز کردیم. جنبش مردمی مسالمت آمیز با هدف اصلاحات آغاز شد و تاکنون نیز به این روند ادامه داده است.

 

وی افزود: جنبش مسالمت آمیز ملت بحرین را خشونت روزافزون نظام پاسخ داده شد و خسارتهای فراوانی برای ملت و کشور به وجود آورد. به جان و مال و املاک عمومی ملت و کشور ضربه وارد شد، شرف زنان مورد تجاوز قرار گرفت، به حرمت مسجد و حسینیه ها بی احترامی کردند، کتاب خدا را پاره کردند و همه این جنایتها با مدرک و سند قابل پیگیری است.

 

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: اعتراضات مسالمت آمیز مردمی در اولین روز از سال 2013 میلادی به صورت گسترده ادامه یافت و نظام نیز همانند گذشته به سرکوب معترضات پرداخت، تصاویر این جنایتها نیز هم اکنون موجود هستند.

 

رهبر شیعیان بحرین نسبت به پایبندی ملت به مطالبات مشروعش تاکید کرد و اظهار داشت: معادله در بحرین همچنان ثابت است؛ ملت خواهان اصلاحات است و با سرکوب مواجه می شود، شیوه مسالمت آمیز مردم ادامه دارد و با خشونت و سرکوب پاسخ داده می شود، تحمل مردم برای رسیدن به خواسته هایشان گسترده است و نظام بر عدم پذیرش این خواسته ها تاکید می ورزد.

 

وی ادامه داد: هیچ فرد با انصافی نمی تواند مطالبات اصلاح طلبانه ملت بحرین و پایبندی به شیوه های مسالمت آمیز را منکر شود و نمی تواند بهانه ای برای این سرکوب و تروریسم و عدم پذیرش مطالبات مردمی بیاورد، اما متاسفانه افراد منصف در جهان بسیار کم هستند.

 

خطیب جمعه شهر دراز نسبت به بی تفاوتی جهانیان در قبال کشتار ملت بحرین انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: در پرتو پایبندی ملت به مطالبه اصلاحات، تمسک معارضان به شیوه های مسالمت آمیز و صدور معاهده عدم خشونت از سوی جمعیتهای سیاسی، هیچ بهانه ای برای فرار از اصلاحات توسط نظام وجود ندارد.

 

وی تاکید کرد: جهانیانی که نسبت به کشتار ملت بحرین سکوت کرده اند تنها می خواهند به بحرینی ها بگویند که شما باید ظلم را بپذیرید، به ذلت تن دهید، تبعیض و به حاشیه رانده شدن را قبول کنید، بنده نظام باشید، نسبت به تجاوز به دین و کرامت و سلب حقوق هیچ واکنشی نشان ندهید، از انسانیت خود بگذرید، خود را برده نظام بدانید و مقامات بر خون و جان و مال و حال و آینده تان مقدم تر هستند.

 

شیخ عیسی قاسم بیان داشت: اگر همه جهانیان این کلمات را بر زبان بیاورند، ملت بزرگ بحرین همچنان بزرگ باقی می ماند و از دین و انسانیت و آزادی و حقوق خود نخواهد گذشت.

 

رهبر شیعیان بحرین از پایبندی شهروندان این کشور بر شیوه های مسالمت آمیز یاد کرد و گفت: مردم بحرین، ریختن خون را بر خود حرام کرده اند، حتی یک دینار از دارایی کشور را به سرقت نمی برند و به هیچ کدام از شهروندان ظلم نمی کنند. شهروندان بحرینی نسبت به احترام به بشریت تاکید دارند، به هیچ شهروندی تعرض نمی کنند، بر برادری اسلامی و ملی تاکید می ورزند، از تروریسم و خشونت دوری می جویند و از زبان غیراخلاقی استفاده نمی کنند.

 

وی در پایان خطبه های نماز جمعه، تصریح کرد: ملت بحرین همه آزار و اذیتها را به جان می خرد، اما به جنبش اصلاح طلبانه خود ادامه خواهد داد حتی اگر راه بسیار سختی داشته باشد و به صورت مظلومانه بمیرد. اما نظام در مقابل بر جنایت علیه ملت و انکار مظلومیت مردم تاکید دارد./980/ب901/ک

ارسال نظرات