۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۵۲۲۷۴
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

آیت‌الله تهرانی صیاد دل های مؤمنان بود

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه موقت تهران با تبیین ضرورت نیاز جامعه به علما و فقها و ذکر ابعاد اجتماعی، اخلاقی و سیاسی آیت‌الله مجتبی تهرانی، گفت: ایشان فقیه اخلاقی، صیاد و شکارچی دل‌های مؤمنین و پناهگاه مردم تهران بود.
مراسم بزرگداشت آيت‌الله مجتبي تهراني در مسجد جامع بازار تهران مراسم بزرگداشت آيت‌الله مجتبي تهراني در مسجد جامع بازار تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران صبح امروز شانزدهم دی‌ماه در مراسم سومین روز ارتحال آیت‌الله مجتبی تهرانی در مسجد جامع بازار تهران، با تسلیت رحلت این عالم ربانی و استاد برجسته اخلاق، به‌محضر امام‌عصر(عج)، علمای بزرگ تشیع و مردم، ابراز داشت: آیت‌الله تهرانی فقیه اخلاقی، مشعلی پرفروغ، مؤمنی وارسته، صیاد و شکارچی دل‌های مؤمنین، پناهگاه مردم تهران و اخلاقیون جامعه و دارای بینش بوده و نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی‌تفاوت نبود.

وی بیان داشت: در روایت آمده است بدنی که در راه نماز، تشکیل حکومت اسلامی، برقراری عدل اسلامی، سامان بخشیدن به امور جوانان، مقابله با تهاجم همه‌جانبه دشمن از آن استفاده می‌کنیم، بهشت پاداش آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: آنهایی که فکر می‌کنند بدون شریعت و با تخیلات می‌توان به خدا نزدیک شد، بدبخت هستند؛ راه رسیدن به‌بهشت، فقها، علما و رساله‌های عملیه است و کسانی که تمام لذائذ دنیا را در مسیر شرع قرار می‌دهند، خدا هم در بهشت خالص لذت‌ها را نصیب آنها می‌کند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به‌این‌که ما یک روح و حقیقتی داریم که بارقه ‌الهی است و خدا آن را دم مرگ از ما می‌گیرد، اظهار داشت: انسان به‌جایی می‌رسد که خدا در دل او استقرار پیدا می‌کند و آن‌وقت دست انسان لشگر خدا می‌شود و تمام اعضا و جوارح او آهنگ خدایی می‌گیرند.

وی مرگ را انتقال به عالم جاوید، ماندگار و مقدمه بقا دانست و اظهار داشت: ما برای این‌که روح و وجودمان آینه صفات خداوند شود، به‌دنیا آمده‌ایم به‌گونه ای که باید صفات الهی مانند غفار، علیم و ستارالعیوب را پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که بشر به صرف دارا بودن علوم ‌تجربی راهی به ابدیت ندارد، گفت: پیامبراکرم(ع) به ما آموزش برق و تلفن ندادند زیرا آنها را انسان می‌تواند کشف کند اما آموزش شناخت ابدیت منحصر در انبیا(ع) و مأمورین معصوم خداوند است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به‌این‌که میرزا جواد ملکی تبریزی می‌گوید بدن، لباس روح است، گفت: حسد، کینه و حرص روح انسان را نجس می‌کند.

وی تمامی انسا‌ها را نیازمند «فقه» عنوان کرد و با بیان این‌که تمام تخصص‌ها باید زیرنظر فقه قرار بگیرد، ابراز داشت: ما باید به احکام دین باور و به اصول اعتقادات یقین داشته‌باشیم و آیت‌الله تهرانی، فقها و علما در بیان اهل‌بیت(ع) نجوم امت هستند و انسان با نگاه به آنها می‌تواند مسیر و خط زندگی خود را بشناسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز داشت: این‌که ما امروز در اینجا برای آیت‌الله تهرانی مجلس بزرگداشت گرفتیم، به‌برکت مجاهدت شهیدان و رزمندگان است درحالی‌که در پاکستان و عراق شیعیان در سختی، دشواری و ظلم هستند.

امام‌جمعه موقت تهران استقامت شهیدان و رزمندگان را مرهون تعلیمات علما دانست و ابراز داشت: آیت‌الله تهرانی زی پیامبر(ص)گونه داشت زیرا با آمدن به این مسجد مردم به‌راحتی به او دسترسی داشتند و همچنین کشتی بود و اهل نجات را به ‌ساحل هدایت می‌برد./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات