۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۵۲۵۳۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دعوای مسؤولان ناسپاسی نعمت انقلاب است/ در عرصه سیاسی نیازمند گذشت هستیم

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هرگونه دعوا و نزاع مسؤولان کشور را ناسپاسی نعمت بی بدیل انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد:‌ در مسائل سیاسی نیاز به دعوا و کشمکش نیست و بدون گذشت و ایثارگری مشکلات حل نخواهند شد.
محسن رضايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دوشنبه شب در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قم در مراسمی که به مناسبت سالروز قیام 19 دی برگزار شد، گفت: در سالروز 19 دی جرقه انقلاب اسلامی در خیابانهای قم زده شد، مردم ایران در آن زمان از وضعیت رژیم شاهنشاهی ناراضی بودند و 19 دی سبب شعلهور شدن آتش انقلاب شد.
وی افزود: مردم به خانه مراجع رفتند و پیوسته بر جمعیت تظاهرکنندگان افزوده می‌شد و حکومت شاه با تمام قدرت نظامی خود مردم را محاصره کرد و شهدایی در راه اسلام تقدیم شد، این قیام زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که آذربایجان و یزد از شهرهایی بودند که به دنبال مردم قم در برابر شاه بپا خاستند، خاطرنشان کرد: در بهمن 1357 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اکنون تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی خاورمیانه مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: کار به این قیام خاتمه نیافت، بلکه از قم لشکر 17 علی‌بن‌ابیطالب(ع) در جبهه‌ها با فداکاری و جانفشانی حضور یافت و تا به امروز قم پیشگام صحنه انقلاب بوده است.
نام امام بر خلاف خواسته دشمنان فراگیر شد
رضایی با اشاره به این‌که هدف دشمن از میان بردن نام امام بود، اضافه کرد: نام امام خمینی(ره) در ایران فراگیر شد و رژیم طاغوت و دشمنان به خواسته خود نائل نشدند.
وی ابراز داشت: ملت ایران ملت با بصیرتی است، در حادثه 9 دی و فتنه 88 توطئه دشمنان را خنثی کرد، این به دلیل آن است که مردم نظام، قانون اساسی و اداره کشور را از خود می‌دانند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم امانتی به نام نظام را به مسؤولان تحویل داده اند و مسؤولان باید امانت‌داری را رعایت کنند.
وی ادامه داد:‌ امروز علم جمهوری اسلامی با دست مردم به اهتزاز درآمده است، مردم وظیفه خود را انجام دادند و اکنون دولت باید به فکر زندگی، اقتصاد، اخلاق و آرامش مردم باشد.
رضایی با بیان این که نباید مسؤولان مسأله اصلی کشور را سیاست و حکومت بدانند، خاطرنشان کرد: همه چیز را نباید سیاسی و امنیتی دید، بلکه آنان باید به فکر اقتصاد مردم و خانواده‌ها باشند، باید به فکر جوانان باشند.
وی اضافه کرد: در شأن جمهوری اسلامی نیست که تعداد زیادی بیکار داشته باشد و اقتصاد آن با مشکل مواجه شده باشد، اگر زندگی مردم سامان نیابد سیاست بدون پشتوانه می‌ماند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: فرهنگ و اقتصاد پشتوانه سیاست محسوب می‌شود، مسؤولان باید کمک کنند تا مردم اقتصاد، ثروت و فرهنگ را تولید کنند.
وی گفت: جوانان ایران اسلامی هیچ مشکلی ندارند اما زمینه اشتغال فراهم نشده است، ملت ایران منابع و معادن گسترده‌ای دارد اما زمینه برای تبدیل شدن این منابع به ثروت آماده نشده است.
رضایی افزود: حتی برخی می‌گویند که ما کار داریم اما قدرت خرید و پول نقد در دسترس نداریم، امسال یک میلیون تومان به اندازه 500 هزار تومان سال گذشته شده است، سیاست و اقتدار مهم است اما زندگی مردم را نیز نباید نادیده گرفت.
دعوای مسؤولان ناسپاسی نعمت جمهوری اسلامی است
وی مهم‌ترین وصیت امیرالمؤمنین به فرزندانش را توصیه به تقوا، نظم و اصلاح ذات البین خواند و  افزود: نباید بدگویی و تخریب کرد، کسانی که این کار را انجام می‌دهند شکر نعمت جمهوری را به جا نمی‌آورند، دعوای مسؤولان شکر نعمت جمهوری اسلامی نیست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این نعمتی که به بهای خون فرزندان این کشور بدست آمده نباید ناسپاسی کرد، برخی مسؤولان حق ندارند که از نظام و از رهبر معظم انقلاب طلبکار باشند.
وی درباره اهمیت نظم گفت: کشور باید برنامه داشته باشد تا یک‌مرتبه ارز از کنترل خارج نشود و به این سبب قیمت‌ها جابه‌جا شود، باید نظم در کشور حاکم باشد.
رضایی درباره اصلاح ذات البین بیان داشت: برای مردم باید محیط آرام فراهم آورد، مسؤولان کشور نباید در قدرت و سیاست حرکت کنند، بلکه باید سیاست و حکومت را برای خدمت به مردم استفاده کنند، رسیدگی به مردم این نیست که ماهی 45 هزارتومان یا 50 هزارتومان به آنها بدهند، اگر جوانان اشتغال درست داشته باشند نیاز به این نیست.
وی اظهار داشت: بیکاری در قشر جوان بیشتر از همه قشرها است، بیش از 30 درصد جوانان بیکار هستند، اگر شغل درست و درآمد درست باشد مردم نیاز ندارند که مبلغی پول ماهیانه دریافت کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: کار فرهنگ‌سازی می‌کند، جوانی که فکر می‌کند و با بازوی خود درآمد به دست می‌آورد، عزتش شکسته نمی‌شود، شخصیت خود را حفظ می‌کند، اگر بخواهیم جوانان معتاد نشوند باید برای آنان شغل فراهم آوریم.
وی با اشاره به این‌که بخشی از اهداف انقلاب در ایجاد نظام اسلامی و به وجود آوردن امنیت تأمین شده است، ابراز داشت: ایران ناتو را زمین‌گیر کرده است اما برخی از مشکلات در داخل هنوز حل نشده است، اگر همه مسؤولان کشور فکر و ذکرشان را در امنیت و دفاع ببینند اما به روی دیگر سکه نیندیشند بخشی اصلی انقلاب ناقص روی زمین می‌ماند.
مسائل سیاسی با روحیه گذشت و فداکاری حل خواهد شد
رضایی افزود: 19 دی‌ماه سرآغاز انقلابی بوده است که تاکنون نیمه آن را طی کردیم اما نیمه دیگر راه مانند سالم‌سازی اقتصاد، بازگرداندن نشاط و آرامش باقی مانده است.
وی تصریح کرد: دشمنان اقتصاد را نقطه ضعف ایرانیان شمردند و با تحریم‌های اقتصادی کشور را تحت فشار قرار دادند اما ما می‌توانیم دشمنان را مانند فتنه‌های دیگر ناکام بگذاریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دشمن می‌اندیشد که چند دولت بر سر کار آمده است و در اقتصاد موفقیتی چشمگیری کسب نکرده است و آنان نیز می‌توانند به موفقیت برسند، البته ما منکر تلاش‌های و زحمات دولت‌مردان نمی‌شویم، دشمنان اشتباه کرده‌اند، ایرانیان مردان اقتصاد و کشاورزی هستند.
وی افزود: ما وارد یک دوره جهادی شده‌ایم، جنس این جهاد از جنس جهاد فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی است، ایام جهاد فرارسیده است و 19 دی سرآغاز جهادهای آینده خواهد بود.
رضایی با اشاره به این‌که ملت ایران باید صفوف خود را متحد کنند، بیان داشت: در مسائل سیاسی نیاز به دعوا و کشمکش نیست، ما نیاز به روحیه ایثارگری و گذشت داریم، بدون گذشت و ایثارگری مشکلات حل نخواهند شد.
وی گفت: باید ابتدا به اقتصاد خانواده اندیشید و پس از آن موضوع اقتصاد ملی را مطرح کرد، اگر ده‌ها اتوبان و سد ساخته شود معلوم نیست که وضعیت معیشتی مردم اصلاح شود، اگر این چنین بود تاکنون با وجود ساختن سدها و اتوبان‌ها بسیار وضعیت مردم این‌چنین نبود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب نعمت بزرگ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، بیان کرد: باید از این نعمت و وجود نورانی استفاده کرد و اجازه نداد دشمنان به خواسته‌های خود دست یابند./914/پ201/ج
ارسال نظرات