۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۵۲۶۲۳

تأثیر نمرات آزمون شفاهی در معدل نیم‌سال اول تحصیلی طلاب بناب

خبرگزاری رسا ـ طلاب پایه‌های تحصیلی 2 به بالا در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در هر ترم تحصیلی، در 2 آزمون شفاهی به همراه 2 آزمون کتبی شرکت می کنند.
حجت الاسلام صفرزاده

حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: امتحانات شفاهی پایانی نیم سال اول سال تحصیلی 92-91 طی چند روز در دو نوبت قبل و بعد از ظهر از تمامی طلاب پایه های دو به بالا برگزار شد.

 

وی با بیان این‌که امتحان شفاهی از دروس اصلی هر پایه تحصیلی به عمل می آید، گفت: برنامه امتحان شفاهی در طول سا‌ل‌های متمادی در حوزه علمیه بناب در پایان هر نیم سال تحصیلی برگزار می شود که در دو سال اخیر علاوه بر امتحانات شفاهی پایان هر نیم سال، امتحانات شفاهی میان نیم سال نیز برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام صفرزاده خاطرنشان کرد: پایه‌های تحصیلی 2 به بالا در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در هر ترم تحصیلی، در 2 آزمون شفاهی به همراه 2 آزمون کتبی شرکت می کنند. با این‌که برگزاری این امتحانات برای اساتید و مدیریت حوزه، زحماتی را در پی دارد، اما در نهایت موجب می‌شود طلبه با کیفیت بهتری به تحصیل خود ادامه داده و برای امتحانات شفاهی پایان سال آمادگی لازم را داشته باشد.

 

وی با اشاره به این‌که امتحانات شفاهی میان و پایان نیم سال این مدرسه در نمره نهایی طلاب تاثیرگذار است، افزود: شیوه آموزشی در این مرکز علوم دینی تفاوت‌هایی با دیگر مدارس علمیه استان و کشور دارد، به‌گونه‌ای که طلاب این مرکز، افزون بر حضور در آزمون پایان ترم، بایستی هر ماه در آزمون‌های کتبی و شفاهی نیز شرکت کنند که مدیریت حوزه پیگیری و نظارت دقیقی بر این طرح دارد.

 

حجت الاسلام صفرزاده با اشاره به این‌که همواره بر آزمون‌های مستمر شفاهی در این مرکز تأکید می شود، افزود: این در حالی‌است که برنامه‌های آموزشی حوزه به سمت طرح‌های پژوهش‌محور سوق داده شده است که نتایج عملکرد طلاب در این پژوهش‌های تحصیلی و مرتبط با محتوای دروس در معدل نهایی آنان نیز تأثیرگذار است.

 

معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در پایان از آغاز امتحانات کتبی در حوزه علمیه بناب خبر داد و گفت: پس از پایان امتحانات نیم سال اول تحصیلی، مطابق سال‌های گذشته تمامی طلاب این مرکز جهت زیارت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه مصومه(س) و دیدار با علما و مراجع عازم شهر مقدس قم خواهند شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات