۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۵۲۶۲۴
حجت الاسلام جلالی:

برخی آلزایمر سیاسی گرفته اند/ لابی گری و حزب بازی در انتخاب مردم تاثیری ندارد

خبرگزاری رسا ـ یک فعال سیاسی وحدت با فتنه گران را نفی اسلام و ولایت دانست و با تاکید بر این که برخی از سیاسیون دچار آلزایمر شده اند، بزرگ ترین جرم و خیانت فتنه گران را خدشه دار کردن وجهه نظام در عرصه بین المللی عنوان کرد.
حجت الاسلام حسين جلالي

حجت‌الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل طرح تطهیر فتنه گران به بهانه وحدت، گفت: وحدت در صورتی مطلوب است که نردبان ترقی باشد و انسان را به کمال رهنمون کند، کاری که منجر به ذلت، تفرقه و شکاف بین مسلمین شود را نمی توان وحدت دانست؛ وحدت با کفار، منافقین و اپوزسیون کوتاه آمدن از اصول و ارزش ها و قبول شکست خواهد بود، چنین وحدتی مضر است.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: این آقایان حرفشان به ظاهر خوب اما باطنش خبیث است؛ مانند کسانی که قرآن را به نیزه زدند، معنای اصلی وحدت با فتنه گران نفی اسلام، نفی ولایت، نفی عزت، نفی عظمت است.


این فعال سیاسی با بیان این که نباید از اصطلاحات آشتی ملی، ائتلاف ملی و وحدت ملی سؤ استفاده کرد، گفت: این جا است که بصیرت نقش خود را پیدا می کند؛ انسان بصیر نباید فریب این الفاظ را بخورد.


برخی افراد به ظاهر اصولگرا ابزار دست هاشمی اند
حجت الاسلام جلالی با تأکید بر این که نباید نقش آقای هاشمی را در این قضایا نادیده گرفت، گفت: ایشان اولین کسی بود که بحث وحدت ملی را مطرح کرد؛ ایشان عمود فتنه و جلودار فتنه بودند متأسفانه در این مسائل نقش وی نادیده گرفته می شود، بعضی از افراد به ظاهر اصولگرا هستند که برای پیشبرد اهداف ایشان تلاش می کنند.


وی اضافه کرد: کسانی که این مسائل را مطرح می کنند خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا آگاهانه ابزار دست آقای هاشمی اند و برای تحقق نظر وی تلاش می کنند.

فتنه گران مصداق بارز محارب اند
استاد حوزه و دانشگاه فتنه گران را مصداق بارز محارب دانست و گفت: وقتی کسی که چاقو به دست می گیرد محارب محسوب شده و به چوبه اعدام سپرده می شود قطعا فتنه گرانی که آرامش و امنیت مردم را بر هم زدند و اغتشاش کردند نیز مصداق بارز محارب اند.


این فعال سیاسی بزرگ ترین جرم و خیانت فتنه گران را خدشه دار کردن وجهه نظام در عرصه بین المللی عنوان و تصریح کرد: کارآمدی نظام مثل خورشیدی در طول این 30 سال می درخشید، اینها با فتنه ای که به راه انداختند خدمات نظام، ارزش ها و شهدا را نادیده انگاشته و بحث تقلب، اختلاف، کشتار و دزدی را به نظام نسبت دادند و به مقام ولایت فقیه نیز جسارت کردند.


حجت الاسلام جلالی با اشاره میانجی گری برخی افراد با سوابق انقلابی که برای تحقق پروژه تطهیر سازی فتنه گران تلاش می کنند، اظهار داشت: در شرایط فعلی پی بردن به انگیزه این افراد به ظاهر اصولگرا کمی مشکل است اما به نظر می رسد اینها تصور می کنند همچنان جریان فتنه حیات دارد و صاحب رأی است.


وی افزود: این گروه برای جذب آرای حامیان فتنه و دست یابی به قدرت، سعی در تطهیر کردن سران آن دارند؛ گویا این افراد دچار آلزایمر سیاسی شده اند، حافظه کوتاه مدت آنها خیانت فتنه گران را فراموش کرده و تنها سوابق آنان در اوایل انقلاب را در خاطر دارند به همین دلیل به تعریف و تمجید از این افراد می پردازند.


برخی برای کسب آرای مردم سکوت خود را شکسته و فتنه گران را محکوم کردند
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در تشریح افکار گروه دیگری از افراد به ظاهر اصولگرا گفت: اینها کسانی هستند که خود جزو فتنه گران یا حداقل از ساکتین بودند؛ بعد از 3 سال و 8 ماه سکوت خود را شکستند و در مقابل فتنه گران سوپر انقلابی شدند؛ این گروه می دانند که جریان فتنه مرده است به همین دلیل برگ برنده را با کسی می دانند که فتنه را محکوم کند و فکر می کنند مخالفت با فتنه رأی آور است.


استاد حوزه و دانشگاه در تبیین شباهت میان این دو گروه ابراز داشت: با وجود هر دوی این گروه ها به ظاهر اصولگرا برای چنگ اندازی به قدرت این کارها را دنبال می کنند.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با تأکید بر این که این افراد دچار اشتباه استراتژیک شده اند، گفت: اینها تنها به اطرافیان و هم حزبی های خود دلخوش اند، اگر به توده مردم ملحق شوند می توانند ملاک های مورد نظر مردم را کسب کنند.


لابی گری، حزب بازی، شهرت و قدرت در انتخاب مردم تأثیر ندارد
حجت الاسلام جلالی در تبیین ملاک های مردم در انتخاب افراد اظهار کرد: مردم شرکت در انتخابات را عمل به تکلیف می دانند به همین دلیل همواره دنبال معیارهایی هستند که رهبر معظم انقلاب می فرمایند؛ لابی گری، حزب بازی، شهرت و قدرت در انتخاب مردم تأثیر ندارد بلکه اثر منفی هم دارد.


وی افزود: مردم در انتخاب خود نسبت به خواص بهتر می اندیشند و تصمیم می گیرند، مانند 9 دی که مردم کار درست را انجام دادند اما برخی خواص نتوانستند تصمیم درست و به جایی بگیرند.


این استاد حوزه در نقد سیاسی کاری های برخی افراد گفت: فردی که دنبال حزب بازی است نمی تواند از لایه حزبی و جناحی خود عبور کند و به دریای مردم متصل شود؛ اینها قبل از این به ملاک های اسلامی و دینی مقید باشند به جریان سیاسی خود پایبندند و توجیه شان این است که حزب ما در مسیر اسلام حرکت می کند؛ این افراد عقیده دارند اصل حزب من، جریان من و قدرت من است./928/ت301/ج

ارسال نظرات