۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۵۲۶۲۹

مخالفت دولت نروژ با حجاب پلیس های زن این کشور

خبرگزاری رسا ـ دولت نروژ با صدور بخشنامه ای اعلام کرد: آن دسته از پلیس‎های زن این کشور که مسلمان هستند حق ندارند در حین کار محجبه باشند.
اسلام نروژ

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری فارینر، هدیه تاجیک وزیر فرهنگ نروژ اعلام کرد که دولت این کشور به افسران پلیس اجازه نخواهد داد سمبل های مذهبی را به عنوان بخشی از یونیفرم کاری خود به همراه داشته باشند و در نتیجه پلیس های مسلمان نمی توانند در حین کار محجبه باشند.

 

موضوع حجاب و سایر پوشش های مذهبی از قدیم الایام در نروژ مساله حساسی به حساب می آمده است. در سال 2009 میلادی، حزب راستگرای ترقی طرحی ارائه داد که بر مبنای آن مراسم های مذهبی مسلمانان و حجاب اسلامی ممنوع شود، این طرح البته در مجلس نروژ رای نیاورد. پس از آن بود که بحث حجاب در مدارس مطرح شد و باعث بحث و جدل های فراوان در میان سیاستمداران نروژی شد.


 کریستین هالورسن، وزیر آموزش نروژ نیز با اعتراض نسبت به طرح ممنوعیت حجاب در مدارس این کشور گفته بود که این طرح ناقض حقوق بشر و اقلیت ها است.
 

 کامیلا کاید یکی از فعالان حقوق بشر در آن زمان گفته بود: جامعه نروژ باید سمبل های مذهبی مسلمانان را به عنوان بخشی از جامعه چند فرهنگی بپذیرد. اگر شما حجاب را ممنوع می کنید، پس باید سمبل های مذهبی سایر ادیان را نیز ممنوع کنید.
 اتفاق دیگری که جنجال های بسیاری در نروژ به همراه داشت مربوط به یکی از اساتید دانشگاه ترومسوی نروژ بود که دانشجویان خود را از داشتن حجاب در کلاس های خویش منع کرده بود./990/ب902/ک
 

ارسال نظرات