۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۵۲۷۶۱
روزنامه نگار مطرح آمریکایی:

جوانان عربستانی نظام پادشاهی این کشور را به چالش های جدیدی خواهند کشاند

خبرگزاری رسا ـ یک نویسنده مطرح آمریکایی در کتاب جدید خود با اشاره به بحران هایی که نظام پادشاهی آل سعود با آنان دست به گریبان است عنوان کرد که جوانان عربستانی نظام پادشاهی این کشور را به چالش های جدیدی خواهند کشاند.
معترضان سعودي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری ال مانیتور، کارایل مورفی روزنامه نگار کهنه کار آمریکایی در کتاب جدید خود پیش بینی کرد که جوانان عربستان سعودی که بیش از 60 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند نظام پادشاهی آل سعود را به چالش هایی جدی خواهند کشید.
این روزنامه نگار مطرح آمریکایی معتقد است که درخواست های جوانان عربستانی برای دستیابی به کار، عدالت اقتصادی و آزادی های فردی بیشتر باعث خواهد شد نظام آل سعود با دردسرهای بسیاری روبرو شود.
مورفی از سال 2008 تا 2011 میلادی به عنوان خبرنگار در عربستان سعودی زندگی کرده و پیش بینی وی نتیجه گفت و گو با دانشجویان عربستانی مقیم در خارج از کشور و مصاحبه های بسیاری است که در طول اقامت خود در این کشور با افراد مختلف انجام داده بود.
در این کتاب آمده است که بزرگترین چالش عربستان سعودی مشکلات اجتماعی و اقتصادی این کشور است: یافتن کار برای سه میلیون سعودی جوان در سال 2015 و شش میلیون جوان تا سال 2030 میلادی یک بحران عمیق برای نظام آل سعود به همراه خواهد داشت./990/ب903/ک
ارسال نظرات