۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۵۲۷۶۹
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

بیداری اسلامی برگرفته از عزمت پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: یداری اسلامی و به پا خواستن مسلمانان علیه ظلم، قطع کردن دست مستکبرانی همانند آمریکا از منافع کشورهای اسلامی، تحولاتی که در مسلمانان اروپا و آمریکا صورت می‌گیرد به سبب عزمت نورانی پیامبر(ص) و فرهنگ حیات‌بخش ایشان است.
پيامبر

 حجت‌الاسلام الله رضا اکبری، مدیر دفتر تربیت و اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز فرارسیدن رحلت نبی‌اکرم(ص) به تبیین سیره ایشان پرداخت و گفت: از آیات قرآن کریم این‌گونه می‌توان استفاده کرد که زندگی و سیره پیامبر(ص) در عصرهای مختلف برای امت اسلامی الگو و درس است.

وی اضافه کرد: اگر مسلمانان در زندگی خود، پیامبر(ص) را الگو و نمونه قرار دهند در تمام عرصه‌ها پیشتاز خواهند شد چرا که زندگی پیامبر(ص) سرشار از ایثار،‌ مقاومت، فداکاری، بردباری، مهربانی، شجاعت و تلاش بوده است.

تمام کمالات و فضایل در وجود پیامبر دارد

این استاد حوزه با اشاره به این‌که تمام فضایل و ارزش‌های اخلاقی در وجود نازنین نبی‌اکرم(ص) بوده است، اظهار داشت: اگر ما زندگی پیامبر(ص) را مورد مطالعه قرار دهیم متوجه می‌شویم که زندگی ایشان سراسر عزت بوده و هیچ صفت زشتی در زندگی ایشان راه نداشته است.

وی ادامه داد: ما باید از سیره و اخلاق پیامبر(ص) و چگونگی رفتار ایشان با خانواده و دیگران در جهت تربیت فرزندان صالح، همسرداری و انجام وظایف فردی و اجتماعی الگوبرداری کنیم.

بزرگی شخصیت پیامبر از دلایل توهین به ایشان است

حجت‌الاسلام اکبری بزرگی شخصتی و جایگاه پیامبر(ص) را از دلایل توهین دشمنان اسلام و افراد فاسد نسبت به ساحت مقدس و نورانی ایشان دانست و گفت: افرادی که دارای شخصیت بزرگ و جایگاه والایی باشند الگو برای مردمان آزاده خواهند بود، به همین دلیل عرصه بر افراد فاسد و فاسق تنگ خواهد شد از این‌رو درصدد توهین به شخصیت این الگوها بر می‌آیند.

وی افزود: پیامبر(ص) نیز بهترین الگوهای ظلم ستیزی برای افراد آزاده بوده و هستند از این‌رو دشمنان می‌خواهند شخصیت و عزمت ایشان را نابود کنند در حالی که این عمل دشمنان سبب می‌شود تا عزت و عظمت پیامبر(ص) در بین مسلمانان بیشتر شود.

بیداری اسلامی برگرفته از عزمت پیامبر است

این استاد تصریح کرد: با تحلیل صحیح متوجه می‌شویم که بیداری اسلامی و به پا خواستن مسلمانان علیه ظلم، قطع کردن دست مستکبرانی همانند آمریکا از منافع کشورهای اسلامی، تحولاتی که در مسلمانان اروپا و آمریکا صورت می‌گیرد به سبب عزمت نورانی پیامبر(ص) و فرهنگ حیات‌بخش ایشان است.

مدیر دفتر تربیت و اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور ریشه توهین به ساحت پیامبر(ص) را خیزش‌ها و بیداری اسلامی خواند و گفت: نقش عظیم اسلام در بیداری اسلامی و آگاه شدن مسلمانان سبب شد تا کینه‌ورزی و دشمنی دشمنان اسلام برانگیخته شود و دست به حرکات مذبوحانه بزنند و توهین به ساحت پیامبر(ص) نیز از این حرکات زشت است.

الگو ظلم ستیزی پیامبر دلیل توهین به ایشان است

وی بیان داشت: اگر شخصیت پیامبر(ص) یک شخصیت بی‌تفاوت به کرامات انسانی و یا ظلم ستیزی بود دشمنان هیچ‌گاه کوچک‌ترین توهین به ایشان را نمی‌کردند ولی پیامبر(ص) یک الگو برای افراد آزاده برای مقابله با ظلم هستند از این‌رو دشمنان نسبت به شخصیت ایشان توهین می‌کنند.

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به ضرب‌المثل«از کوزه همان طراوت که در اوست» گفت: از افراد ملحد جز ظلم، نفرت و خونریزی چیزه دیگری بر نمی‌آید و مسلمانان باید در مقابل این حرکات دشمنان هر چه بیشتر از سیره اخلاقی رسول‌الله(ص) تبعیت کنند.

وی در پایان تأکید کرد: پیامبر(ص) نسبت به کفار و مشرکین نیز دلسوزی می‌کردند و تمام تلاش خود را می‌کردند تا این افراد هدایت شوند، مسلمانان نیز باید جواب کار ابلهانه دشمنان اسلام را به کرامت و بزرگواری جواب بدهند./993/ت302/ن

ارسال نظرات