۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۵۲۷۷۷

هجمه بی بی سی این بار به عزاداری حضرت ابا عبدالله

خبرگزاری رسا_ شبکه بی بی سی فارسی این بار سراغ گریه کردن برای امام حسین علیه السلام رفته و با هدف زیر سوال بردن مقدسات مذهبی مردم،گزارشی با این هدف پخش کرد.
بي بي سي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ شبکه بی بی سی فارسی در برنامه خبری اش، این بار سراغ گریه کردن برای امام حسین و ائمه اطهارعلیهم السلام رفته و با بیان اینکه گریه کردن دل را سبک می کند اما گریه کردن برای مسائل اعتقادی حکایت دیگری دارد! گزارشی در این مورد پخش کرد.


در این گزارش که با هدف زیر سوال بردن مقدسات مذهبی مردم ساخته شده است ابتدا قسمتی از یک فیلم سینمایی که شبهه ای در مورد گریه کردن برای امام حسین علیه السلام را مطرح می کند پخش شد و سپس گزارشگر بدون اینکه اجازه دهد فرد مقابل در فیلم پاسخ شبهه را بدهد، برای اینکه اصل استحباب گریه بر اهل بیت علیهم السلام را مورد خدشه قرار دهد گفت: «می گویند گریه کردن و اشک ریختن ثواب دنیوی و اجر اخروی دارد اما خیلی! از شیعیان موافق نیستند!!»


در ادامه ی گزارش پس از اینکه سعی شد با پخش تصاویری،گریه کردن و تباکی برای اهل بیت علیهم السلام ، کاری سبک که جنبه عقلانی ندارد نشان داده شود گزارشگر با لحنی تمسخر آمیز گفت: « آنجا که کلاس گریه کردن برای خودش منشوری دارد،هر کس بهتر ذکر مصیبت کن، بهتر دیگری را می گریاند. کسی نمی تواند بر گریه ای که از ته دل باشد خرده بگیرد [اما] گریه ای که از سر تظاهر باشد شاید!»


وی در ادامه سعی کرد مسئله "تباکی" را که در روایات متعدد از آن نامبرده شده نوعی ریا جلوه دهد و با بیانی تمسخر آمیز افزود: « خیلی از فقها و مراجع اسم این کار (تباکی) را ریا کاری نمی گذارند، اسمش تباکی است. ضرورت تباکی شامل حال همه می شود حتی مقامات عالی رتبه کشور!»


در ادامه، گزارشگر پا را فراتر گذاشته و با پخش کردن سخنان یک روانشناس ادعا کرد: « می توان گفت سنت گریاندن و گریستن و تظاهر به گریه باعث افسردگی و دلمردگی در جامعه می شود!».


ناگفته نماند فلسفه تباکی که در روایات هم آمده است غیر از ریاکاری بوده و گریستن بر امام حسین علیه السلام نشان از محبت قلبی به آن حضرت است. البته بعضی اوقات قلب آمادگی برای محبت را از دست می دهد به همین دلیل دستور به تباکی داده اند تا با انجام علامات و آثار آن، خود را به محبین اهل بیت علیهم السلام نزدیک کنیم به امید آنکه جزء آنان گردیم.
شایان ذکر است علاوه بر اینکه گریه کردن بر مصائب اهل بیت علیهم السلام فضیلت های بسیاری دارد و در این مورد روایات فراوانی واردشده است،از طرفی مردم متدین ما که خود در برپایی این مراسم ها و عزاداری ها نقش اساسی برعهده دارند در حزن و اندوه و گریه برای اهل بیت علیهم السلام نشاط معنوی پیدا می کنند که غیر قابل وصف است./ 9161/خ

ارسال نظرات