۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۵۲۸۳۱

حکیم تمام احزاب سیاسی عراق را به حفظ آرامش دعوت کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، با تاکید بر حفظ وحدت گفت: تمامی احزاب سیاسی را به حفظ آرامش دعوت می کنیم.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، در دیدار با شیخ خالد الملا رییس مجمع علمای عراق مسائل منطقه و عراق را مورد بحث و بررسی قرار داند.


عمار حکیم در این دیدار با تاکید بر وحدت هر بیشتر میان اقوام و طوائف عراقی خاطر نشان کرد: ملت عراق باید آرامش خود را حفظ کنند و اجازه ندهند که دشمنان بذر نفاق و فتنه را در میان آنان گسترش بدهند.


وی اظهار داشت: تمامی احزاب سیاسی از سر دادن شعارهای طایفه ای و تنش آفرین جدا خودداری کرده و برای حل اختلافات پای میز مذاکره بیایند و مسائل را به صورت گفت‎وگو حل و فصل کنند.


شیخ خالد الملا در این دیدار ضمن تایید سخنان عمار حکیم تصریح کرد: باید هر چه زودتر بر بحران کنونی غلبه کرد و با طرف های مخالف تماس گرفت و آن ها را به پای میز مذاکره آورد که دامنه ای این اختلافات باعث تسلط کشور های دیگر بر ما نشود.


لازم به ذکر است که در پی بروز اختلاف و تنش بین دولت عراق و ائتلاف العراقیه، استان‌های الانبار، صلاح الدین، موصل و کرکوک به صحنه تظاهرات اعتراض آمیز تبدیل شد.

 

اختلاف دولت عراق و العراقیه از آنجا آغاز شد که تعدادی از محافظان رافع لعیساوی وزیر دارایی عراق و عضو ائتلاف العراقیه چندی پیش به اتهام تحرکات تروریستی دستگیر شدند./994/ب902/ک

ارسال نظرات