۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۵۲۸۴۰

بازهم اسلام ستیزی وایران هراسی در بی بی سی

خبرگزاری رسا _ مستند شغل ایرانی، فیلمی است که در آن به غیر ازاسلام ستیزی وایران هراسی چیز دیگری نمایش داده نمی شود.
شغل ايراني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی در راستای تخریب جامعه مسلمان ایران، اقدام به پخش و تحلیل مستندی پرداخت که در آن جامعه اسلامی ایران به شدت مورد تخریب قرار می گیرد و سعی در ایران هراسی و اسلام ستیزی دارد.
این فیلم مستندی از حضور و بازی "کوین شپارد" بازیکن بسکتبالیست آمریکایی در ایران است.

فیلم با توهین به مقدسات اسلامی شروع می شود؛ پخش تصویری از خرابه ها با پس زمینه صدای اذان و سپس عکسی از مجسمه آزادی آمریکا که روی دیواری نصب شده و در کنار نقاشی دیواری از شهیدی که در دامان امام حسین (علیه السلام) آرمیده است، سکانس های ابتدایی فیلم را تشکیل می دهد.
این مستند، ایران را کشوری پر از کلاهک‌های هسته‌ای و تروریست‌های مسلمان معرفی کرده و مدعی می‌شود که اسلام دارای چهره‌ای خشن، تروریستی، و ضد بشری است، مادر این بازیکن می گوید وقتی که شنیدم او به ایران می رود، خیلی ترسیدم! سپس تصاویری از پرتاب موشک های دوربرد ایران نمایش داده می شود.


در بخش هایی دیگری از این فیلم اشاره شده که شپارد با دختران ایرانی دوست شده  و به همین بهانه به وضعیت زنان در ایران پرداخته شده است. وی در این فیلم با چند دختر به گشت و گذار می رود و برای اینکه عدم آزادی بانوان ایرانی به مخاطب القاء شود، این سؤال مطرح می شود که چرا دوست دخترهای شپارد حق ندارند برای تماشای بازی او به سالن بسکتبال بروند.
در قسمت دیگری از مستند شغل ایرانی ‌‌،دخترها به شپارد می گویند که ما اعتقادی به اسلام نداریم و در بسیاری از موارد مجبور می شویم به خارج برویم.


در این مستند سه دختر ایرانی که یکی از آنها پزشک تیم و دو شخص دیگر مترجم و راننده وی معرفی شده‌اند شپارد را همراهی می‌کنند. این سه دختر هر بار برای انجام یک سری بحث‌های به اصطلاح آزاد به آپارتمان وی رفته و در مورد مسائل مختلفی چون سیاست، مذهب، و نقش جنسیت در جامعه ایران به گفتگو می‌پردازند و کاملاً خود را شیفته رفتار، منش‌، و عقاید وی نشان می‌دهند.
فیلم با تصاویری از ندا آقا سلطان و همچنین تظاهرات برخی دختران در فتنه 88 به پایان می رسد. این در حالی است که شپارد در ابتدای این فیلم ادعا می کند که کاری به سیاست ندارد، ولی با پخش تصاویر انتهایی ،فیلم به تناقض آشکاری می رسد./ 9161/خ

ارسال نظرات