۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۵۲۸۷۳
استاد حوزه علمیه:

وظیفه روحانیت شناساندن عظمت حضرت رضا به مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان گفت: القاب حضرت رضا(ع) نشانگر عظمت شخصیت ایشان است و باید در این زمینه منبرهای زیادی برپا شود تا شمه‌ای از فضیلت ایشان به گوش مردم برسد.
امام رضا

 حجت‌الاسلام منصور معلمی مازندرانی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص عظمت شخصیت امام رضا(ع)، گفت: ائمه اطهار و پیشوایان مکتب تشیع از نظر شخصیتی در درجه‌ای هستند که مسلما از محدوده فکر انسان‌های معمولی خارج است.

 

وی تأکید کرد: اگر کسی در خصوص شخصیت ائمه اطهار سخنی بگوید، مثل آن است که در کنار دریای بزرگی ایستاده و قطره‌ای از آن برداشته است.

 

وی افزود: القاب حضرت رضا(ع) هر کدام دنیایی از معنا در خود نهفته دارند که بیان‌گر عظمت این امام بزرگوار است، مثل عالم آل محمد، یعنی در بین فرزندان پیامبر، حضرت رضا(ع) به عالم بودن شناخته شده‌اند، همچنین شخصیت ایشان از نظر رضا بودن و دیگر القاب ایشان نشان از بزرگی این امام دارد.

 

این استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، تصریح کرد: بنابراین باید منبرهای زیادی در خصوص عظمت ایشان و دیگر ائمه برپا شود تا شمه‌ای از فضیلتشان به گوش مردم برسد که این وظیفه بر دوش روحانیت است.

 

وی همچنین در خصوص برکات امام رضا(ع) از زمان حضور در خراسان برای این سرزمین، گفت: حضور حضرت رضا(ع) از زمانی که به این سرزمین تشریف آورده‌اند، تاکنون و تا آخرالزمان سبب برکات زیادی شده است و اگر ایشان نبودند، خراسان محیطی دور افتاده باقی می‌ماند، اما اکنون عظمت این سرزمین به قدری است که در تمام دنیا شناخته شده است.

 

وی گفت: هنگامی که در سال 63 به سفر حج مشرف شده بودم، عده‌ای خارجی در کنارم بودند، هنگامی که فهمیدند مشهدی هستم، اجازه خواستند که پاهای مرا ببوسند و دلیلشان برای این کار این بود که قدم در جایی گذاشته‌ام که مدفن فرزند رسول خدا است، چنانکه پیامبر بزرگ اسلام در عالم رویا به مرد خراسانی فرمودند که با پاره تن من چگونه رفتار خواهید کرد؟

 

حجت‌الاسلام معلمی مازندرانی در پایان گفت: بنابراین مسأله مهم برای همسایگان حضرت رضا(ع) این است که چگونه با آن حضرت برخورد کرده و موجب اذیت ایشان نشوند، همچنین با حرکت طبق رضای الهی از مجاورین خوب امام رضا(ع) باشند./932/302/ع

ارسال نظرات